Az autógyárat saját részvényesei perelték be, mert szerintük a két cég egyesülésénél a vállalatvezetők alacsony árat állapítottak meg, így károsítva meg a tulajdonosokat.

A részvényesek szerint a német és az amerikai vállalat vezetői a negyvenmilliárd dolláros fúziót egyenrangú felek egyesülésének állították be. Szerintük azonban a Daimler-Benz felvásárolta a Chryslert, és emiatt ők is magasabb árfolyamon adhattak volna túl papírjaikon, közölte a BBC.

Az első pert Kirk Kerkorian milliárdos indította, aki Tracinda nevű cégén keresztül tizennégy százalékot birtokolt az amerikai autógyárból. Részvényesek egy csoportja Kerkorian keresetének hatására kezdett pereskedni, és összesen huszonkétmilliárd dollárt követelt a cégtől. A felperesek esélyeit növelte, hogy nem sokkal korábban Juergen Schrempp, a DaimlerChrysler vezérigazgatója azt nyilatkozta a Financial Times-nak, hogy ő mindig is úgy tekintett a Chryslerre, mint a cég egy részlegére.

A vállalat most közölte, hogy a keresetet teljesen megalapozatlannak tartja, de hajlandó peren kívül háromszázmillió dollárt fizetni. A cég ugyanakkor azt is köztölte, hogy a megállapodás nem érinti Kerkorian keresetét, azzal kapcsolatban tovább harcolnak a bíróságon.