Az olasz parlament gyermektelenítette a tévéreklámokat, ugyanis törvényben tiltotta meg 14 éven aluliak szerepeltetését a reklámfilmekben. A reklámszakma tiltakozik a törvény ellen, amelyet véletlenül szavazott meg az olasz parlament.

“Hogyan hirdessünk pelenkát csecsemő vagy egy új játékot boldog gyerek nélkül?! Pelenkázzunk be egy műanyag babát vagy egy tinédzsert?!” – dühöngött az egyik nagy reklámcég kreatív igazgatója, miután az olasz parlament megszavazta a tévéreklámok gyermektelenítését.

A gyártók – mindenekelőtt a játékgyárak – sem jobb kedvűek, ráadásul a legrosszabbkor, a karácsony előtti vásárlási láz idején mondták ki a tilalmat, így aztán megpróbálnak mindent, hogy a képviselők visszavonják a gyermektelen világot megkövetelő – számukra embertelennek tűnő – reklámtörvényt.

Az ügy érdekessége, hogy a tilalmat feltehetően csupán véletlenül szavazta meg az olasz parlament: az ellenzék több mint 3 ezer módosítással – köztük a “gyerektelenítéssel” – duzzasztotta fel az új médiatörvény tervezetét, nagyrészt csak azért, hogy lassítsa annak elfogadását. A tervezet azonban valahogy mégis átcsúszott a parlamenten.