A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. június 21-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor nagy példányszámban kéthetente megjelenő akciós újságjában nem a valóságnak megfelelően tájékoztatta a vásárlókat. A Versenytanács 4 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

A Versenytanács megállapította, hogy az Auchan Magyarország Kft.

  • a 2004. december 28. és 2005. január 13., közötti időszakra vonatkozó reklámújságjában egyes akciós termékek esetében az árkedvezmény mértékének bemutatására nem az áru akciót megelőzően alkalmazott árát tüntette fel, illetőleg öt áruházban egyes akciós termékek a reklámújságban szereplő árnál magasabb áron kerültek értékesítésre,
  • a 2005. január 14-27. közötti időszakra vonatkozó reklámújságban azt állította, hogy a “legolcsóbb” felirattal megjelölt termékeket ő árusítja a legalacsonyabb áron, miközben ezen ígéret tejesítését nem tudta garantálni.
  • 2005. január 14-27. között óbudai áruházában az egyik akciós terméket nem a reklámújságban meghirdetett áron, hanem annál drágábban árusított,
  • a 2005. február 11-17. közötti időszakra vonatkozó reklámújságban nem a valóságnak megfelelő tájékoztatást adott az akcióban résztvevő egyik termékről.