Huszonkét társadalmi szervezet elnöke aláírásával hitelesítette az új Magyar Reklámetikai Kódexet a Reklámhét keretei között megrendezett hivatalos ceremónián 2005. szeptember 29-én. A szakmai szervezetek vezetői aláírásukkal fejezték ki tagságuk felé, hogy képviselni fogják a Kódexben megfogalmazott értékeket.

A hazai kommunikációs szakma – az MRSZ Reklámetikai Bizottsága és az Önszabályozó Reklám Testület által kezdeményezett és koordinált módosításokkal – a 2001-ben már aláírt kódexet modernizálta, annak alapelveit közelítve az Európai Unióban megfogalmazott etikai irányelvekhez. Az aláírás demonstrálja, hogy a reklámipar folyamatosan törekszik arra, hogy szabályozza önmagát és munkája során etikusan és a hazai törvényeknek megfeleloen járjon el.

Az új kódexben külön cikkelyt kaptak az egyes áruk reklámozásával kapcsolatos szabályok, s még ezek között is kiemelten szerepel az élelmiszerek reklámozásának kérdésköre. Külön cikkely született az internetes és egyéb elektronikus úton küldött reklámüzenetekkel kapcsolatban, és a társadalmi célú reklámokat illetoen. A szakma ezen kívül a Kódex számos pontosításával, kisebb kiegészítésével szeretné elérni a még hatékonyabb etikai szabályozást.

*A Kódexet aláíró szervezetek:

Direkt Marketing Szövetség
Édességgyártók Szövetsége
Élelmiszer Feldolgozók Országos Szövetsége
Értelmi Fogyatékosok és Segítoik Országos Érdekvédelmi Szervezete
Magyar Áruküldok Egyesülete
Magyar Dohányipari Szövetség
Magyar Közterületi Reklám Szövetség
Magyar Lapkiadók Egyesülete
Magyar Marketing Szövetség
Magyar Reklámszövetség
Magyar Sörgyártók Szövetsége
Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete
Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége
Magyar Márkaszövetség
Nemzetközi Vállalatok Magyarországi Társasága
Önszabályozó Reklám Testület
POPAI (Eladáshelyi Marketing-kommunikációs Szövetség)
Reklám Világszövetség
Reklám Világszövetség Magyar Tagozata
Szövetség a Közcélú Kommunikációért
TORTA (Televíziók és Rádiók Országos Reklám Tanácsa)
Védooltást Gyártók és Forgalmazók Egyesüle