A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, a Rossmann Magyarország Kft. 2006 szeptemberében két reklámújságjában nem a valóságnak megfelelően tüntette fel egyes termékek nem akciós árát, ezzel megtévesztve a fogyasztókat. A vállalkozásnak emiatt 5 millió forint bírságot kell fizetnie.

A termékek és szolgáltatások kiválasztásában megnyilvánuló fogyasztói döntés befolyásolására alkalmas, ha egy adott termék az akció időtartama alatt a korábbinál kedvezőbb áron vásárolható meg. Jogsértőnek minősül, ha a vállalkozás a reklámújságjában feltüntet egy magasabb és egy kedvezményes árat, miközben a magasabb árat korábban ténylegesen nem alkalmazta.

A GVH megállapította, hogy a Rossmann Magyarország Kft. a 2006. szeptember 4. és 17., illetve a 2006. szeptember 18. és 24. közötti időszakban megtartott akciók kapcsán egyes termékek esetében az akcióban elérhető megtakarítás, a kedvező vásárlási lehetőség bemutatására feltüntetett, az akciót megelőzően alkalmazott árra vonatkozó közlése nem felelt meg a valóságnak. A reklámújságok a ténylegesen alkalmazottnál magasabb eredeti árat tüntettek fel, így a ténylegesen elérhetőnél magasabb megtakarításról adtak tájékoztatást.

A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértés megállapítása mellett 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
(Vj-180/2006. sz. ügy)