A múlt hét folyamán a brit médiaszolgáltatók koalíciója mellett jogvédő szervek is javasolták a kormánynak, hogy vegye fontolóra az internetkapcsolat felfüggesztését, mint szankcionálási formát az illegális letöltés visszaszorítása érdekében. Az elképzelést azonban meglepő irányból kezdték el támadni: maguk a művészek ugyanis nem szeretnék, ha rajongóikat elvágnák az internettől – írja a TorrentFreak.

A digitális világ kihívásaira adandó válaszok és az ebben rejlő lehetőségek támogatásának céljával létrehozott Featured Artist Coalition (FAC) nem támogatja a brit médiaszolgáltatók és jogvédők azon elképzelését, amely szerint az internetkapcsolat felfüggesztésével kellene büntetni az illegális letöltést. „A Featured Artist Coalition tagjaiként immáron nem először kell feltennünk a kérdést, hogy a lemezipar valóban a művészek érdekeit képviseli-e, amikor ilyen elképzelésekkel áll elő” – írja Billy Bragg, a FAC álláspontját ismertető, a brit Guardian-ban megjelent cikkében.

A szervezet – amely olyan elismert zenészeket tud a tagjai között, mint az Iron Maiden, a Radiohead, a The Verve, a Wet Wet Wet, a Kaiser Chiefs, Paul Oakenfold, Robbie Williams vagy Billy Bragg – álláspontja szerint a jelenleg hatályos szerzői jogi törvények nem felelnek meg a digitális világ kihívásainak. Ugyanakkor meglátásuk szerint a brit zeneipari szövetség, a British Phonographic Industry (BPI) által szintén támogatott lekapcsolós elképzelés sem jelent megoldást a problémára. Meglátásuk szerint az internetszolgáltatók kötelezése a jogsértő előfizetők kapcsolatának felfüggesztésére sokkal inkább a felelősség hárítását jelenti a lemezkiadók részéről, mint a probléma kezelését. „A fogyasztóik bíróságra citálásától, valamint a jogi procedúra költségeitől és negatív médiavisszhangtól való félelem helyett a lemezipar egy egyszerű és költséghatékony megoldással állt elő: végezzék el az internetszolgáltatók a piszkos munkát” – írja Bragg.

A FAC álláspontja szerint nem azok az egyszerű zenerajongók okozzák a legnagyobb kárt a zeneiparnak, akik magánhasználatra töltenek le dalokat, hanem a masszív letöltők és azok az internetes oldalak, akik hasznot húznak belőlük. Ugyanakkor, köszönhetően annak, hogy a technológiai fejlődés mindig is a törvénykezés előtt járt, azok, akik félnek a lebukástól, bármikor könnyedén titkosítani tudják adataikat. Bragg cikkében utal arra is, hogy a FAC természetesen elítéli a szerzői jogok megsértését, de felismerte, hogy ha a technológia lehetővé teszi a zenéhez való ingyenes hozzáférést, akkor természetes reakció az, hogy ezt sokan ki akarják használni. „A zenerajongók következő generációja csak hallgatni akarja majd a dalokat, de egyáltalán nem lesz hajlandó fizetni értük. A zeneipar számára így az jelenti az igazi kihívást, hogy az újgenerációs rajongók magatartását jövedelmezővé tudja-e tenni” – áll a cikkben. Bragg szerint a jövő a fájlcserélő szolgáltatásoké lesz, hiszen ezek kínálják a legkényelmesebb hozzáférést a felhasználók számára. Ugyanakkor, mint írja, ez azt is jelentené, hogy a lemezkiadók elvesztik a forgalmazás feletti ellenőrzési jogukat. „Lehet, hogy ez a valódi oka annak, hogy a kiadók megpróbálják levágni a még fiókakorban járó digitális világ szárnyait, mielőtt még elkezdhetne repülni?” – teszi fel a kérdést Bragg.