A Google nem követett el jogsértést azzal, hogy a nagy márkaneveket kulcsszóként értékesítette a hirdetők számára – állapította meg a hét elején ismertetett állásfoglalásában az Európai Bíróság főtanácsnoka.

A Google nem sértette meg a márkanevekről szóló szabályozást azzal, hogy kulcsszóként értékesít védjegyeket – állapította meg kedden az Európai Bíróság főtanácsnoka, Poiares Maduro. Több európai cég, így a mostani keresetet indító Louis Vuitton ugyanis azt sérelmezi, hogy a Google az AdWords szolgáltatásán keresztül lehetővé teszi, hogy a hirdetési oldalakon a reklámozók kulcsszóként úgymond megvásárolhassák az amúgy védett márkaneveket, melyekre kattintva aztán az érdeklődők a reklámozó oldalára juthatnak.

A kulcsszavakat megvásárlók hirdetései az úgynevezett szponzorált linkek rovatban jelennek meg, amely a keresés eredményeit megjelenítő lap jobb oldalán található. Ebből a tevékenységből származik egyébként a Google bevételeinek oroszlánrésze, ami csak tavaly 21 milliárd dollárt tett ki.

A luxuscikkeiről elhíresült francia cégnél ugyanakkor többek között az csapta ki a biztosítékot, hogy a kulcsszavak értékesítése révén a Google sok esetben a rivális vállalatok malmára hajtja a vizet, arról nem is beszélve, hogy a védjegyek alatt hamisított termékek is forgalomba kerülhetnek. Franciaországban a Louis Vuitton – több más céggel egyetemben – éppen ezért bírósághoz fordult, azt állítván, hogy a Google ezzel a tevékenységével lényegében védjegybitorlást követett el. Az ügyben eljáró francia semmítőszék végül az Európai Bírósághoz fordult, melynek főtanácsnoka a héten nyilvánosságra hozott határozatában a Google álláspontját támogatta meg.