Sikeres a Jogpont+ ingyenes jogsegélyszolgálat az Észak-Alföldön, a régiót alkotó Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyék 31 városában működő irodákban személyesen 8900, telefonon és elektronikusan 2000 ügyfél kért információt – közölte az Ipartestületek Országos Szövetsége.

Az Új Széchenyi Terv keretében európai uniós forrás felhasználásával a Társadalmi Megújulás Operatív Programban az észak-alföldi Jogpont+ projekt az Iposz, a Magyar Iparszövetség, a Kisosz, az Áfeosz-Coop Szövetség, a Liga Szakszervezetek és a Munkástanácsok Országos Szövetsége partnerségében valósult meg, a hálózatot az Iposz működteti.

A projekt 2012. júliusa óta működik és 2014. május 31-én zárul.

Az Iposz tájékoztatása szerint a személyesen érdeklődők közül munkajogi kérdésekre 2320, családjogira 2918, cégjogira 1274, közigazgatás jogira 908, míg adó- és társadalombiztosításira 1480 ügyfél kapott választ.

A problémájuk megoldásához segítséget kérők között magas volt az állástalanok, a pályakezdők, a fiatalok, a nyugdíjasok, a mikrovállalkozók és a nők aránya.

Az Iposz értékelése szerint a projekt erősítette a munkaadói és munkavállalói szervezetek közötti kapcsolatépítést, ezért szükségesnek tartják a projekt folytatását.

Kapcsolódó cikk:

Jogpont+ – Ingyenes munkavállalói és munkaadói jogsegélyszolgálat – Nagy volt az érdeklődés a május végén záruló program iránt