A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a fogyasztói tudatosság elősegítése érdekében Pénzügyi Navigátor Füzetek címmel fogyasztóvédelmi tájékoztató kiadványokat jelentet meg, amelyek a fogyasztókat érintő legfontosabb pénzügyi témákat ölelik fel, közérthető kérdések és válaszok formájában – közölte az MNB.

Az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja összesen 40 füzetet jelentet meg, amelynek felét már idén kiadják a tervek szerint. A jegybank hozzáfűzte, hogy a füzetsorozat önálló kiadványokból épül fel, de egyes részeinek témái összefügghetnek.

Az első öt füzet – összesen 988 ezer példányban – már megjelent: 3700 pénzügyi intézményben érhetőek el. A novemberben elkészülő füzetek mintegy 700 ezer példányban jelennek meg.

A füzetek mindegyike megtalálható a megyeszékhelyeken működő kormányablakokban, a jegybank által támogatott, az ország 11 megyeszékhelyén elérhető Pénzügyi Tanácsadó Irodák fiókjaiban, az MNB ügyfélszolgálatán, illetve a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Civil Hálóban résztvevő fogyasztóvédelmi szervezeteknél is.

A Pénzügyi Navigátor Füzetek elektronikusan a jegybank felügyeleti honlapján is megtekinthetők és letölthetők itt.

A füzetekkel a Magyar Nemzeti Bank kiemelt célja, hogy a lakosság pénzügyi tudatossági szintje emelkedjen, a pénzügyi kultúra javuló tendenciát mutasson – olvasható a jegybank közleményében.

A füzetekben az MNB többek között tájékoztatja a fogyasztókat az eladósodás veszélyeiről, valamint az ingyenes készpénzfelvételről és körbejárja, hogy mit kell tenni hitelszerződés felmondásakor vagy pénzügyi panasz, fizetési nehézségek esetén.

A jegybank egy külön, az elszámolási törvényről szóló kiadványt is tervez.