A garancia-jótállás értelmezése, az árucsere fogyasztóvédelmi előírásai, a nyugta megőrzésének fontossága. Többek között ezekkel a témakörökkel is foglalkozik a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a 2016. január 15-én elindult nagyszabású közösségi médiakampányában, amellyel céljuk a tudatos fogyasztói magatartás elterjesztése a világhálón.

A fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek igazi ereje a fogyasztói tájékoztatásban rejlik és erre nagy szükség is van. Ezt igazolják a Szövetség korábbi tapasztalatai, ami szerint még mindig zavarba jönnek a fogyasztók sokszor akkor, ha alapvető jogaikat próbálják érvényesíteni a cégekkel szemben. Ezért a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége nagyszabású közösségi médiakampányt indít és ebben a legfontosabb fogyasztóvédelmi témaköröket érintve erősíti a fogyasztók tudatosságát.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával megvalósuló program egyszerre négy internetes felületen zajlik, a Szövetség internetes honlapján (www.feosz.hu), az általa szerkesztett Fogyasztók Lapja online fogyasztóvédelmi magazinon (www.fogyasztoklapja.hu) , valamint ezek Facebook oldalain (kattintással elérhető itt a Szövetség adatlapja, itt pedig a Fogyasztók Lapja oldala). Emellett pedig online hirdetésekkel érjük el, hogy minél több fogyasztó kedvelje és kövesse az internetes lapokat, ezáltal is javítva fogyasztói ismereteiket.

A Szövetség a kampányával bemutatja azt, milyen lehetőségek vannak akkor, ha egy termék elromlott, és megismerteti ezzel kapcsolatosan a nyugta pontos szerepét, de ugyanúgy közérthetően dolgozzuk fel a garancia-jótállás témakörét, nélkülözhetetlen ismereteket közvetítve.

Emellett a békéltető testületek ingyenes, gyors eljárásával is foglalkozunk, valamint a termékbemutatók, internetes vásárlások és persze a panaszügyintézés témaköre sem maradhatott ki. Ezek mind-mind szükségesek a tudatos döntésekhez, akár csak a mobil-, pénzügyi- és közüzemi szolgáltatásokkal összefüggő tudnivalók. Azt pedig szintén megtanítjuk, hova, kihez, melyik szervezethez viheti tovább ügyét a fogyasztó, ha nem teljesítették kérését a cégnél vagy szolgáltatónál. A program egyértelműen érinti és eléri a fiatalokat is, akik a jövő fogyasztói és előreszeretettel használják a közösségi oldalakat az interneten, koruk folytán azonban kiszolgáltatottnak minősülnek és gyakrabban jönnek zavarba jogaik érvényesítésekor, mint a felnőttek.

A négy hónapig tartó aktív közösségi médiakampány megvalósítása egybecseng egyúttal a Magyarország V. középtávú Fogyasztóvédelmi Politikájában meghatározottakkal, erősíti a fogyasztói tudatosságot, amelyet pedig elősegít a közérthető kommunikációs csatorna. Ugyanakkor az is biztos, a közeljövőben szükség van a fogyasztói tájékoztatást elősegítő további programokra, kampányokra és a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek számára több forrást kell biztosítani ezek megvalósítására.