A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ismételten felhívta a ciprusi székhelyű, Magyarországon határon átnyúló befektetési szolgáltatást nyújtó IronFX Global Ltd. ügyfeleinek figyelmét, hogy kártérítési igényüket a ciprusi pénzügyi ombudsmannak kell bejelenteniük, ha a szolgáltató nem téríti meg követeléseiket.

A jegybank közleménye szerint a korábbiakon túl mintegy 120 fogyasztói panasz érkezett az MNB-hez január vége óta amiatt, hogy a ciprusi székhelyű cég nem teljesíti az ügyfelek kifizetési kérelmeit.

Felhívták a figyelmet, hogy a befektetőknek elsőként a pénzügyi szolgáltatóhoz kell bejelenteniük panaszukat a céget felügyelő ciprusi pénzügyi felügyeleti hatóság (CySEC) 2016. január 1-étől hatályos új panasztételi eljárása szerint.

A ciprusi jog alapján az IronFX Global Ltd.-nek a panasz beérkezését követő öt napon belül írásban jeleznie kell a fogadást az érintett ügyfélnek.

A panasz elutasítása, nem megfelelő elintézése esetén a kártérítési igények a peren kívüli vizsgálatában hatáskörrel rendelkező pénzügyi ombudsmannak jelenthetők be a complaints@financialombudsman.gov.cy e-mailcímen. Végső esetben pedig a kártérítési igény a ciprusi bíróságon érvényesíthető – írják.

A jegybank közleményében felidézte: a CySEC a jogszabályok megsértésének gyanúja miatt 2015. augusztus 6. óta vizsgálja az IronFX Global Ltd. tevékenységét, a vizsgálat eredményeit közzé fogja tenni honlapján, és szükség esetén folyamatos tájékoztatást nyújt majd.