Az MNB 12,5 millió forint bírságot szabott ki a Vienna Life Biztosítóra, egyebek közt nyilvántartási, kiszervezési, vállalatirányítási, valamint a biztosítási szerződések hiányos tartalmi elemei, az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogsértések miatt – tájékoztatott a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

A jegybank határozatában kötelezte a Vienna Life Biztosítót a feltárt hiányosságok megszüntetésére, a társaságnak 2018. január 31-ig kell beszámolnia az MNB határozataiban előírt intézkedések teljesítéséről.
    

A feltárt jogsértések miatt a jegybank 12 millió forint felügyeleti és 500 ezer forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a biztosítóra – közölte az MNB.
    

A jegybank rendszeres ellenőrzései során végzett átfogó vizsgálatot a Vienna Life Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.-nél (Vienna Life Biztosító), a vizsgálat 2014. május 27-től a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintette át.
    

Az MNB jogsértésként azonosította, hogy a társaság életbiztosítási szerződéseinek kötelező, illetve lehetséges tartalmi elemei több szerződési feltételnél nem voltak összhangban a vonatkozó jogszabályi előírásokkal. A biztosítási szerződési feltételek nem a jogszabályban meghatározott módon tartalmazták a díjfizetési póthatáridőre, a mentesülésre, a biztosító teljesítési feltételeire, a várakozási időre, a kizárásokra, az ajánlattételre, illetve az első díj és a további díjfizetés elmulasztásának jogkövetkezményeire vonatkozó rendelkezéseket – emelte ki az MNB.
    

Problémát jelentett, hogy a biztosító az életbiztosítási szerződéskötéskor és annak tartama alatt rendszeresen teljesítendő ügyféltájékoztatási kötelezettsége során sem felelt meg mindenben a jogszabályoknak. A vizsgálat megállapította azt is, hogy egyes életbiztosítások és kiegészítő biztosítások termékterveiben szereplő díjkalkulációk, és a biztosító panasz- és adatkezelési tevékenysége sem felelnek meg teljes körűen a jogszabályi előírásoknak.
    

Kifogásolták azt is, hogy a biztosító a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzésével és megakadályozásával kapcsolatos feladatait nem látta el teljes körűen, informatikai-nyilvántartási rendszere a tényleges tulajdonosokra vonatkozóan nem biztosította a szankciós szűrések végrehajtását.
    

Az MNB hozzátette, hogy a feltárt hiányosságok nem érintik a biztosító megbízható működését.