A harci repülő modellek kifejezetten népszerűek, hiszen robosztus megjelenésüknek köszönhetően bármely helyiségben képesek tökéletesen mutatni. A modellek méretarányos kialakítása és élethű festése garantáltan elragadja mindenki figyelmét, aki megpillantja őket. (X)

F-16 – megbízható vadászrepülő napjainkban is

A híres F-16 egy együléses és egymotoros, sugármeghajtású harci repülőgép, amely természetesen modell formájában is elérhető. Érdekesség, hogy a vadászgépet nemcsak az Egyesült Államokban, hanem több mint 12 másik országban is gyártják.

Az F-16 vadászgépet az 1970-es évek elején kifejezetten költséghatékony szempontok alapján tervezték. Mára azonban az újabb típusok minden időjárási körülményben megfelelően képesek teljesíteni, és a földi támadásban is hatékonyak. A vadászgépet az amerikai hadsereg először 1978-ban alkalmazta.

Az F-16 hosszúsága 15 méter, a szárnyai pedig 9,5 méteresek. A szárnyakat egyetlen turbóventilátor hajtja, amely akár 130 tonnányi tolóerőt is képes biztosítani a vadászgép számára. A hatalmas teljesítménynek köszönhetően a repülőgép a hangsebesség kétszeresére gyorsul fel.

Az F-16 vadászrepülő szárnyai és törzse alatt különböző rakétákat és bombákat helyeznek el a bevetések előtt. Érdekesség, hogy az F-16 akár 10.000 kg súlyú készletet is képes magával vinni. Az F-16 kifejezetten hatékonynak bizonyul a levegőben történő ellenséges repülőgépek elleni harcokban. A vadászrepülő népszerűségét mi sem jelzi jobban, minthogy jelenleg is több mint 20 országban alkalmazza a hivatalos légierő.

A Modellfutár kész repülőgép modelljei között nem csak harci repülők, hanem utasszállítók és egyéb célokra használandó, magas minőségű típusok is megtalálhatók.

Bf 109 – a Luftwaffe elsődleges vadászrepülője

A Bf 109 a Luftwaffe, azaz a német légierő legnagyobb példányszámban gyártott harci repülőgépe volt a második világháborúban. A Bf 109 harctéri hatékonyságát mi sem bizonyította jobban, minthogy a gépek pilótái több csatát nyertek meg, mint bármely más vadászrepülő típus a történelem folyamán.

Sokan a legelső modern vadászrepülőnek a Bf 109-et tartják. Nem véletlenül nevezik korszakalkotónak, hiszen a zárt pilótafülke és az alsószárnyas kialakítás, illetve a futóművek behúzhatósága egyaránt újdonság volt.

A Bf 109 tervezése a Birodalmi Légügyi Minisztérium által kiírt vadászrepülő pályázat közzététele után kezdődött meg. A pályázat teljesítendő feltételei között szerepelt, hogy 6.000 méteren 400 km/órás maximális sebességet kell elérnie a gépnek. További követelmény volt a 10.000 méteres szolgálati magasság, illetve a legalább másfél órás repülési időtartamra való lehetőség biztosítása. A vadászrepülő minden szükséges kritériumot teljesített, és végül a Luftwaffe elsőszámú vadászrepülője lett.