A kérdésre a válasz nem egyszerű… A weblap nem termelői tej, amelyik hűtés nélkül megalszik. Egy-egy weboldalnak is megvan viszont a maga szavatossága. Egyre többször találkozni olyan weboldalakkal, amelyek felett már eljárt az idő. Vajon törvényszerű, hogy egy honlapot időről időre át kell alakítani, vagy lehet tenni valamit az időtállóság érdekében? (X)

Miért jár le egy weblap szavatossága?

Biztosan Te is találkoztál már olyan weboldallal, amelyik szép, egységes kinézettel rendelkezett, igényes tartalmat kínált, és látszólag minden a helyén volt… Éppen csak néhány nem működő funkció vagy hiányzó kép rontotta az összképet. Esetleg még ennyi sem történt, de amikor szerettél volna időpontot foglalni, vagy feliratkozni a hírlevélre, kézzel tákolt válaszlevél vagy értelmetlen betűsaláta érkezett.

A honlapok szavatossága le tud járni. A webes technológia időről időre megújul. Ez pedig néha azt jelenti, hogy ami 5-6 éve még hibátlanul működött, az egyik napról a másikra elavultnak számít. Van néhány olyan kiegészítő is, főleg a webshopmotort vagy CMS rendszert használó weblapoknál, ami le tud járni. Vagy az előfizetés avul el, vagy az adott szoftvert vonják ki a forgalomból. Egy dizájn sem tart tehát örökké.

Mit lehet tenni, hogy ne avuljon el az oldalad?

Ahhoz, hogy ne avuljon el az oldal, rendszeresen karban kell tartani azt. A WordPress, Joomla vagy más CMS esetén akár egyedül is meg tudsz birkózni a feladattal – hosszú távon azonban nem árt, ha szakember segítségét kéred. Ő ugyanis nem csak abban tud segíteni, hogy megőrizze a honlap jó megjelenését, és mindig biztonságosan működjön. Ha kell, a fejlődésben is a partnered tud lenni.

A megfelelő informatikai frissítések mellett neki rálátása van arra is, hogyan maradhatsz technikailag naprakész. Ha felelősségteljes honlap-üzemeltetőt választasz, rengeteg javaslatot és segítséget kaphatsz. Ezzel pedig nem csak a honlapod, de a cég is fejlődik.

Miért érdemes kiszervezni a weblap-üzemeltetés feladatát?

A weboldalad tartalmának Te vagy a legjobb gazdája, hiszen Te tudod, pontosan mi is az, amivel foglalkoztok, mi az, ami tetszik neked és amivel azonosulni tudsz. Jó, ha a weblapkészítésnek ezt a részét Te tartod kézben – akkor is, ha a feladatot magát marketingszakembernek vagy szövegírónak szervezed ki.

A megfelelő weblap-üzemeltető cég megadja neked azt a szabadságot, hogy a tartalmat magad kezeld, de természetesen segít, ha elakadnál. Karbantartja az oldalt, és ügyel arra, hogy álljanak napra készen a biztonsági mentések, illetve gyorsan össze tudj csomagolni mindent, ha arra van szükség, hogy új technikára válts az oldalon.

A weboldal üzemeltetése szakmai feladat. Jó, ha van hozzáértő segítséged, aki nem csak a megjelenés, de a honlap hátterének technikai részleteit is ismeri. Ez egy-egy éles helyzetben is rengeteget segít majd.

Ha nem szeretnéd, hogy lejárjon a szavatossága, add a weboldaladat szakértő kéz gondozásába! Ez a befektetés hosszú távon is megtérül majd.