Ma már egyre többen rendelünk az internetről, vagy adunk el ezt-azt különböző fórumokon. A rendeléseket több futárcéggel is szállíthatjuk, attól függően, hogy milyen szolgáltatások fontosak. (X)

Van egy olyan szolgáltatás, amit érthető okokból minden futárcégnél megtalálunk: ez pedig a nyomkövetés. Ebben a cikkben, ami a Csomagnet.hu segítségével jött létre, arról olvashattok, hogy működik az egyes cégek esetében a nyomkövetés.

Miért fontos, hogy nyomon lehessen követni a megrendeléseket?

Ha belegondolunk, akár címzettként, akár feladóként biztonságot nyújt, hogy meg tudjuk nézni, hogy merre tart a csomagunk. Címzettként ma már alapvető szolgáltatásnak tartjuk a nyomonkövetést, hiszen lényeges, hogy mikor tartózkodjunk otthon, vagy körülbelül mikor tudunk elmenni a csomagpontra az érkezett küldeményért. 

Feladóként növelheti a bizalmat, hogy meg tudjuk adni a lehetőséget vásárlóinknak arra, hogy követni tudják rendelésüket. Ha kapnak egy élő azonosító számot, akkor biztosak lehetnek benne, hogy az úton van.

A nyomonkövetési rendszer emellett a futárcégeknek sem hasztalan, a beléjük vetett bizalmat is növeli. Emellett pedig hosszabb távú befektetés egy ilyen rendszer kiépítése, melynek fenntartása utána nem jár komoly anyagi vagy emberi munkaerő vonzattal. Vannak olyan online futárrendelő oldalak, mint a Csomagnet.hu is, ahol a csomagszám önmagától generálódik, így még itt sem szükséges humán erőforrást bevonni.

Csomagok nyomonkövetése – DPD

A DPD saját nyomkövetési rendszerét Netcsomagomnak hívják, és roppant praktikus, hiszen többféleképpen tudunk rajta keresni. A rendszerben két információra is szükségünk van ahhoz, hogy megtudjuk, merre van a csomagunk. Kereshetünk csomagszámmal és az SMS-ben kapott biztonsági kóddal, csomagszámmal és kézbesítési azonosítóval vagy irányítószámmal és kézbesítési azonosítóval.

A DPD azért hasznos, mert rendszerükben könnyen módosíthatjuk a szállítási címet vagy a dátumot egy alkalommal.

A GLS rendszere

A cég online felületén több helyen is megtalálható a nyomkövetési felület, akár a főoldalon is kereshetünk. Mindegy, hogy háznál veszik fel a csomagot, vagy csomagponton adjuk fel, csomagazonosítót minden esetben kapunk, ezt kell beírni a weboldalon. A csomag helyzetét pontosan látjuk, amikor pedig a futárnál van, a kiszállítás várható idejét is látjuk.

Pick Pack Pont

Itt is minden esetben kapunk csomagazonosítót feladásnál, azt el tudjuk küldeni a címzettnek. Ebben az esetben is a cég oldalán lévő nyomkövetési felületen tudjuk beírni a számot, majd pedig ott adja ki a rendszer, hogy hol jár a küldemény.

TNT

Náluk a fuvarlevélszám, illetve a feladó által opcionálisan megadható ügyfél-referencia alapján kereshetünk. Előnye, hogy egyszerre több csomagra is rákereshetünk, ha vesszővel választjuk el a számokat. 

Láthatjuk tehát, hogy a főbb szolgáltatók esetében már alapszolgáltatás a nyomonkövethetőség, melyet a megnövekedett forgalom is megkíván.