Miért fontos egy cég életében foglalkozni az ajánlat-utánkövetés feladataival? Milyen fejlett módjai és megoldásai léteznek ennek a területnek? Mi mindent adhat pluszban az a gyakorlat, ha az ajánlatok utólagos nyomon követését korszerű szoftver segítségével végezzük? (X)

Miért probléma, ha nem sikerül megfelelően utánkövetni az ajánlatokat?

Mert ezzel könnyen előfordulhat, hogy a kiküldött ajánlatokból csak egészen alacsony százalékkal lesz tényleges megrendelés. Magyarul az ilyesfajta eredményeket szokás alacsony hatékonysággal működő értékesítésnek nevezni.

Márpedig ez nem lehet egy elviselhető állapot gyakorlatilag egyetlen olyan vállalkozás életében sem, ahol az alapvető célok között a profitábilis működés szerepel. Ki kell tehát találni valamit annak érdekében, hogy sikerüljön fejlődést produkálni ezen a téren.

Szerencsére manapság kedvezőek a lehetőségek ebből a szempontból, köszönhetően a marketingautomatizálás MiniCRM-hez hasonló fejlett eszközeinek.

Az ajánlatok hatékony utánkövetését segítő korszerű megoldás

A lehető leggyorsabb módon, lehetőleg felesleges energiaráfordítás nélkül, egyetlen potenciális ügyfélről sem megfeledkezve. Valahogy így nézhet ki annak a módja, amit az ajánlatok utánkövetésének eredményes kivitelezéseként megálmodhat egy cég.

Pontosan ezt tudja elősegíteni a korszerű szoftveres segítség. Különösen akkor, ha a sales folyamatok előre tervezettek és optimalizáltak. Ilyenkor ugyanis valamennyi kiküldött ajánlat adminisztrálása egyetlen integrált platform segítségével történik.

Ehhez a kiindulási ponthoz, vagyis az ajánlat kiküldéséhez pedig könnyen hozzáadható a soron következő feladat. Ami lehet automatizált, vagy manuális. A lényeg, hogy nem lesz elfelejtve, miközben eredményesen tudja támogatni az értékesítést.

Milyen extra lehetőségei és előnyei vannak a hatékony utánkövetésnek?

Ahogyan arra fentebb is utaltunk már, az utánkövetés kapcsán kiemelten fontos, hogy egyetlen megoldandó feladat és elvégzendő munka se merüljön feledésbe. Ebben óriási segítséget jelenthet a korszerű szoftver használata, hiszen a rendszer az esedékesség napján emlékeztet az aktuális teendőkről.

Sőt, a  naptárral is könnyen szinkronizálható maga a felület. Ennek köszönhetően végképp nem kell attól tartani, hogy a kiküldött ajánlatokból és a várva várt megrendelésekből pont azért nem lesz semmi, mert valahogy a feledésbe merülnek.

Egyébként a felsoroltakon túl az utánkövető e-mailek kiküldése is könnyedén megoldható egy fejlett rendszer segítségével, ha éppenséggel az tűnik célravezető megoldásnak. Úgyhogy valóban bőséges lehet az eszköztár. Ennek köszönhetően pedig kedvező esélye lehet annak is, hogy az ajánlatok utánkövetése markáns bevételnövekedést eredményezzen.