Egy függönyöket, rolókat és tapétát forgalmazó cég pert indított a Google ellen, mert úgy véli, hogy a cég kulcsszavas kereső technológiája sérti a márkanevét. A cégek közötti vita már jó egy éve tart. A pereskedés következtében a Google-t eltilthatják a márkanevek kulcsszó-alapú hirdetésekben történő felhasználásától.

Az American Blind & Wallpaper Factory pert indított a Google, illetve a technológiáját használó Netscape és Ask Jeeves ellen, mert a kulcsszavas kereső technológia piaci riválisait segíti – mert amikor a Google felhasználó beírja a keresőbe, hogy “American Blind”, a cégen kívül más árnyékoló cég webhelyét is kilistázza a keresés eredményében. A cégek között a vita már jó egy éve tart, mi abban csúcsosodott, hogy a Google tavaly november végén pert indított a cég ellen, hogy a bíróság mondja ki: az “American” vagy a “Blind” jelzőként vagy köznévként nem élvezhet márkanévi védelmet. Veszélyesebb az American Blind ellenkeresete, amely azt kéri, hogy a bíróság tiltsa el a Google-t márkanevének a kulcsszó-alapú hirdetésekben történő felhasználásától. Ha a bíróság helyt adna a keresetnek, számos más cég, amely köznevet használ cégnévként (General Motors, National Car Rental, stb.), hasonló perek sorát indíthatja a Google ellen, ami beláthatatlan következményekkel járna a kulcsszavas kereső technológiára és a márkanevek használatára az interneten.