A hétfőn a parlament új regisztrációs adótáblát fogadott el a május elsejét követő időszakra, amely bonyolultabb és a legtöbb esetben súlyosabb összegeket tartalmaz, mint jelenleg hatályos elődje.
A táblázat alakításában alapvetően három erő vett részt: a minél nagyobb bevételt remélő pénzügyi kormányzat, a használtautó-kereskedők érdekképviseleti szervei, amelyek az értékarányos adófizetés elve mellett törtek lándzsát, és az újautó-kereskedelem képviselői, akik – nyilvánvaló üzleti érdekből – minden eszközzel igyekeznek megakadályozni a használtautó-behozatalt, különös tekintettel a feltűnően olcsó típusokra.
Az rögtön látható, hogy az adótételek a legtöbb esetben növekedtek, méghozzá elsősorban azokban a kategóriákban, amelyek iránt a legnagyobb a kereslet. A tisztább, EU3-as szabványú vagy annál jobb motorral rendelkező autók esetében – ezek az újabb használt vagy teljesen új autók – csak az 1,8 és 2 liter közti hengerűrtartalmú típusok adója csökkent, és ez is inkább csak azért, mert a jelenlegi szabályozásban ezt a kategóriát meglepően nagy adóterhek sújtják
Bővebben:
http://totalcar.hu/rhirek/?…