Nyolc év alatt 250 esetben segített a munkaügyi döntőbíró szolgálat

2004.04.24. Magyarország.hu

A Munkaügyi Közvetítői és Döntőbíró Szolgálat működése alatt 250 vitás munkaügyi kérdésben segítette a felek megegyezését. Ezek közül 5 esetben volt szükség konkrét döntőbíráskodásra.

Az Érdekegyeztető Tanács 1996-ban létrehozta a Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálatot (MKDSZ). A szolgálat igénybevétele önkéntes, arra épül, hogy két fél érdekvitájának rendezésében eredményesen tudjon közreműködni egy külső, független, semleges fél - nyilatkozta Kovács Géza, az MKDSZ igazgatója. A közvetítés 8 tárgyalási napra ingyenes, és lefolyása jóval gyorsabb annál, mintha az érintett kérdést a Munkaügyi Bíróság tárgyalná.

Az MKDSZ a vitában állók felkérésére közreműködik a kollektív munkaügyi problémák megoldásában, amely lehet közvetítés és döntőbíráskodás is.

Az igazgató elmondta: a szolgálat 250 vitás kérdésben segítette tanácsaival a feleket 8 éves működése során. Ez időszak alatt 5 esetben volt szükség konkrét döntőbíráskodásra, amikor mindkét érintett feltétel nélkül elfogadta a közreműködő bíró döntését. Az elmúlt egy év statisztikája szerint: 12 konfliktushelyzetben és 1 döntőbíráskodásban vettek részt.

A munkahelyi problémák elkerülése érdekében a jövőben tájékoztatni kellene a fiatalokat arról, hogy milyen jogaik és lehetőségeik vannak a munkába álláskor, hiszen a diplomás pályakezdők jelentős százaléka még nem látott munkaügyi szerződést azelőtt, hogy kikerülne a munkaerőpiacra - tette hozzá Kántor Raimund, az MKDSZ titkára.

  • kapcsolódó anyagok
MUNKAJOG