Az Európai Bizottsághoz egyre több panasz érkezett, hogy néhány légitársaság eltérő árakkal dolgozik az internetes jegyrendeléseknél, az árat a megrendelő lakcíme befolyásolta. A bizottság közbenjárására a légitársaságok felhagytak a megkülönböztető gyakorlattal.

Az Európai Bizottság megelőző beavatkozásának köszönhetően megszűntek azok a hátrányos megkülönböztetések, amelyeket egyes európai légitársaságok alkalmaztak a helyfoglalások árazásakor – közölték hétfőn az intézmény illetékesei. A bizottsághoz egyre több panasz érkezett arról, hogy a légitársaságok a megrendelő lakhelyétől függően más és más árakat állapítanak meg, különösen internetes foglalásoknál. Az árkülönbség egyes esetekben elérte a 300 százalékot is. A panaszok szerint minden ilyen esetben ugyanolyan jegyekről volt szó: az árkülönbségeket sem a foglalás időpontjával, sem módosításának lehetőségeivel sem más körülménnyel nem lehetett magyarázni, az eltérések minden jel szerint egyedül a lakhellyel álltak kapcsolatban.

Tavaly decemberben a bizottság levélben kérdezett meg 18 légitársaságot, hogy valóban más árakat számítanak-e fel ugyanazokért a jegyekért az utas lakóhelyétől függően, és ha igen, miért. Április végéig 16 társaság válaszolt a bizottság levelére. Bár a többségük azt közölte, hogy nem alkalmaz ilyen megkülönböztetéseket, néhányan elismerték, hogy náluk korábban előfordultak ilyenek. Utóbbiak is azt állították azonban, hogy ezek időközben megszűntek. Ezt később a bizottság illetékes szolgálatai által végzett próbafoglalások is alátámasztották.

A legutóbbi tapasztalatok szerint a hagyományos jegyek esetében bizonyos korlátozások még mindig előfordulhatnak, de elektronikus jegyeket már szerte az unióban azonos feltételek mellett lehet vásárolni, árkülönbségek legfeljebb a kezelési költségek miatt jelentkezhetnek. A bizottság közölte, hogy az ehhez hasonló hátrányos megkülönböztetések megelőzése érdekében továbbra is figyelemmel fogja kísérni a helyzet alakulását.