Áprilisban lépett életbe Ausztráliában az antispam törvény, de a kéretlen szemét e-mailek áradata nem csökkent.

A múlt hónapban a reklámlevelek és vírusok aránya 10 százalékkal ugrott meg, ami azt bizonyítja, hogy az április 11-én elfogadott törvény hatástalan, pedig gyártó és felhasználó egyaránt optimista volt – hogy legalábbis lesz a törvénynek valamilyen hatása. David Banes, a MessageLabs regionális technikai igazgatója szerint cégük naponta több mint 50 millió üzleti e-mailt szűrt meg június folyamán, és 86 százalékukban, vagyis minden 1,16-ik levél reklámlevél volt. További 9,3 százalékban pedig vírust, trójai programot vagy egyéb ártó szoftvert találtak. A trend az amerikai, brit és ausztrál spam törvényt követően eddig az volt, hogy a törvény hatására előbb minimálisan csökken a levélszemét, majd megugrik, és folyamatosan nő.

A technológia hatékonyabb a törvénynél, ezt állítja az IDC múlt héten közzétett tanulmánya, melynek végkicsengése az, hogy az antispam megoldásokat nem használó cégek súlyos pénzügyi veszteségeket szenvednek el. Az ilyen cégeknél naponta egy e-mail felhasználó 10 percet tölt a spamek eltakarításával, ami egy 5000 fős vállalatnál évi 4,1 millió dollár veszteséget jelent. A tanulmányt megrendelő Clearswift cég kulcsot is közread, miként tudják a közepes vagy nagycégek IT vezetői kikalkulálni a levélszemét okozta veszteséget.