Az FTC megegyezett egy levélszemetelő szoftvercéggel

2004.08.11. IDG News service

Egy kaliforniai szoftvercég felugró hirdetések özönét zúdította az internet felhasználókra, hogy így próbálja eladni az ilyen hirdetéseket blokkoló termékét. Az USA versenyfelügyelete (FTC) hétfőn közölte, eltiltotta a céget az efféle módszerek alkalmazásától.

A D Squared Solutions cég a Windows Messenger Service segítségével küldte hirdetéseit a felhasználóknak, amelyek akár 10 percenként megjelentek a felhasználó képernyőjén, adatvesztést és termelékenység csökkenést idézve elő a felhasználónak, de esetenként az alkalmazásokat és a gépeket is lefagyasztotta. "Úgy véljük, végeredményben megpróbálták arra kényszeríteni a felhasználókat, hogy vásárolják meg tőlük pop-up blokkoló terméküket", mondja Mona Spivack, az FTC jogásza.

A cég ellen az FTC pert indított, melyet július végén peren kívüli megegyezéssel zártak le. Ennek értelmében az alperest eltiltották attól, hogy a Windows Mesenger Service segítségével hirdetéseket küldjön, hogy hirdetésblokkoló terméket vagy hirdetésküldő szoftvert áruljon, de megtiltották neki, hogy a jövőben azonnali üzenő szolgáltatást reklámozásra használjon, kötelezték arra, hogy felkínálja más internetes reklámozás esetében a címzettnek a leiratkozás (opt-out) lehetőségét, és megtiltották neki, hogy hamis címet adjon meg feladóként.

  • kapcsolódó anyagok
INTERNET