Egy kaliforniai szoftvercég felugró hirdetések özönét zúdította az internet felhasználókra, hogy így próbálja eladni az ilyen hirdetéseket blokkoló termékét. Az USA versenyfelügyelete (FTC) hétfőn közölte, eltiltotta a céget az efféle módszerek alkalmazásától.

A D Squared Solutions cég a Windows Messenger Service segítségével küldte hirdetéseit a felhasználóknak, amelyek akár 10 percenként megjelentek a felhasználó képernyőjén, adatvesztést és termelékenység csökkenést idézve elő a felhasználónak, de esetenként az alkalmazásokat és a gépeket is lefagyasztotta. “Úgy véljük, végeredményben megpróbálták arra kényszeríteni a felhasználókat, hogy vásárolják meg tőlük pop-up blokkoló terméküket”, mondja Mona Spivack, az FTC jogásza.

A cég ellen az FTC pert indított, melyet július végén peren kívüli megegyezéssel zártak le. Ennek értelmében az alperest eltiltották attól, hogy a Windows Mesenger Service segítségével hirdetéseket küldjön, hogy hirdetésblokkoló terméket vagy hirdetésküldő szoftvert áruljon, de megtiltották neki, hogy a jövőben azonnali üzenő szolgáltatást reklámozásra használjon, kötelezték arra, hogy felkínálja más internetes reklámozás esetében a címzettnek a leiratkozás (opt-out) lehetőségét, és megtiltották neki, hogy hamis címet adjon meg feladóként.