Miközben sok amerikai cég már telepítette az elektronikus fizetési technológiát, a zömük még mindig papír csekket használ. Ez azonban megváltozóban van, mert a cégek átalakítani készülnek rossz hatékonyságú pénzügyi procedúráikat.

A MasterCard International és a szoftvergyártó Ariba a múlt szerdán tette közzé vizsgálatuk eredményét, amely az elektronikus fizetési technológiák alkalmazásának fellendülését jósolja. A vizsgálatban 105 beszerzési szakembert kérdezett meg olyan cégektől, melyeknek minimum 500 millió dolláros éves bevételük van. Úgy találták, hogy sok cég már kezelni tudja az elektronikus üzleti rendszereken – például EDI – keresztül történő fizetéseket, mivel a válaszadók kétharmada használ valamilyen formában elektronikus számlázó és fizető (EIPP) technológiát. Ezek 62 százaléka a beszállítónak fizet elektronikus formában, míg 35 százalékuk ügyfeleitől fogad el ilyen formában kifizetéseket. Az ügyletek zöméhez azonban még mindig csekket használnak. Az idei év 9,6 milliárd dollárra becsült B2B tranzakcióinak 80 százalékát papírcsekkel egyenlítik ki, véli a Celent Communications elemzője, Alenka Grealish, aki azonban azt jósolja, hogy az elektronikus B2B ügyletek aránya 2010-ig a jelenlegi 20 százalékról majdnem 50 százalékra nő.

A MasterCard-Ariba vizsgálat szerint azoknak a cégeknek a 69 százaléka, amelyek jelenleg nem rendelkeznek EIPP rendszerrel, tervezik ilyenek telepítését, legtöbbjük két éven belül. Az EIPP bevezetését az idő és pénz motiválja: a megkérdezettek 51 százaléka a feldolgozás idejének lerövidülését és az így csökkenő költségeket jelölte meg az EIPP használatának elsődleges előnyeként. Azonban még mindig vannak akadálya is az elfogadásnak: a válaszadók a költségeket (25 százalék), a bonyolultságot (22 százalék) és az ódzkodást IT rendszerük átalakításától (19 százalék) jelölték meg legfőbb okként, hogy nem telepítenek EIPP rendszert.