Hat település összesen 2, 7 milliárd forintnyi támogatást nyert el az önkormányzati elektronikus ügyintézés bevezetését segítő uniós informatikai pályázaton.

A Gazdasági Versenyképesség Operatív Program – az Informatikai és Hírközlési Minisztérium szakmai közreműködésével lebonyolított – „Szolgáltató önkormányzat, az önkormányzatok információ-szolgáltató tevékenységének fejlesztése” (GVOP-2004-4.3.1) pályázaton ez idáig hat nyertest hirdetett ki az Irányító Hatóság.

A nyertes önkormányzatok (Eger, Kecskemét, Szekszárd, Szombathely, Pécs, Veszprém) nagy részben uniós forrásból teremthetik meg a pályázatban vállalt hatékony, átlátható és ügyfélorientált elektronikus ügyintézés feltételeit. A településeknek odaítélt uniós támogatás mértéke mintegy 2.7 milliárd forint, ez pedig annyit jelent, hogy összesen 3 milliárd forintnyi fejlesztés valósul meg az informatikai rendszerek kiépítésére rendelkezésre álló két évben. A támogatást többek között on-line közigazgatási információk szolgáltatására; az e-ügyintézés gyakorlati megvalósítására, hatékonyságának, átláthatóságának és a folyamat irányíthatóságának növelésére fordítják.