A jogszabály tiltani fogja az agresszív és félrevezető marketinget, a fogyasztók megtévesztését. Először a nemzeti kormányok fogadják el a javaslat szövegét, majd a törvény az Európai Parlament elé kerül.

Az új szabályozás sok eddig alkalmazott kereskedelmi módszert száműz az eszköztárból, például azt, amikor az ügynök otthon látogatja meg a lehetséges ügyfelet és a határozott tiltás ellenére újra és újra zaklatja ajánlatával.

Tiltott lesz a félrevezető marketing is: így például, nem szabad azt állítani egy hajnövesztő szerről, hogy tesztelt vagy kipróbált, ha ez nem felel meg a valóságnak. Azt is szigorúan veszik majd a jövőben, ha az eladó valamiről azt állítja, hogy ingyen van, ám a vásárlónak fizetnie kell a szállítási költséget, vagy más termékért kell pénzt kiadnia, hogy hozzájusson a reklámozott árucikkhez.

A direktíva jóvoltából lehetővé válnak a határokon átnyúló, egységes marketing kampányok, s ezek szervezőinek nem lesz szükségük költséges jogi tanácsokra minden egyes érintett országban.