Pert indít a magyar állam ellen a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülete a tavaly februártól élő regisztrációs adó miatt – értesült a Magyar Hírlap.

Az MGOE szerint elfogadhatatlan, hogy a forgalmi adót felváltó regisztrációs díjat az autók után nem értékarányosan kell leróni – indokolta a kezdeményezést Fojt Attila elnök. Az egyesület úgy ítéli meg, hogy a magas és nem értékarányos adó környezetvédelmi szempontból is ellentmondásos következményekkel jár, mert bár annak mértéke csaknem negyedére, 73 ezerről 20 ezerre vetette vissza az eladott használt autók számát, ezzel egy időben megállította a régi szocialista, illetve a szintén erősen szennyező és biztonsági szempontból is elavult 20-30-éves nyugati autók cseréjét is.

A gazdasági tárca nem ért egyet az MGOE-val, a minisztérium álláspontja szerint éppen a magas és nem értékarányos díjjal sikerült megakadályozni, hogy Magyarország az uniós csatlakozás után ne váljék Európa roncstemetőjévé, ráadásul az értékbecslés tapasztalataik szerint visszaélésekre adna lehetőséget.

Idéntől a regisztrációs adó 5 százalékos emelése mellett már annak 25 százalékos áfáját is meg kell fizetni, ami azt jelenti, hogy egy 2002 után gyártott, “zöldszempontból” kedvezőbb kategóriába sorolt autó után a tavalyi 180 ezer forint után 234 ezer forintot kell fizetni, míg ennél nagyságrendekkel többet egy öregebb, csupán EURO-2-es motorral szerelt masináért

Bővebben:
http://www.hirado.hu/cikk.php?…