A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség tavaly összesen 78 millió forint értékben bírságolt szabálytalan reklámtevékenység miatt. Sok probléma volt az alkoholos italok és gyógyszerek hirdetéseivel, és tavaly már jogszabálysértő internetes reklámok miatt is szabtak ki büntetést a fogyasztóvédők.

A kereskedelem szereplőinek jelentős része nem veszi figyelembe a gazdasági reklámokkal kapcsolatos jogszabályokat – összegezte a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség a 2004. évi reklám-felügyeleti vizsgálatok tapasztalatait. A felügyelőségek tavaly 701 esetben hoztak határozatot jogszabály-sértés miatt, az elsőfokú határozatokkal kiszabott bírságok összege meghaladta a 78 millió forintot.

A felügyelők számos jogszabály-sértést tártak fel az akciós áruk feliratozásánál, reklámozásánál. Jó néhány esetben a reklámokból nehéz volt eldönteni, hogy mettől meddig tart az akció. Visszatérő probléma, hogy a reklámokban az árakat nettó értékükön tüntetik fel és nem közlik az adóval terhelt bruttó összeget. Tapasztalat volt az is, hogy sok reklám alkalmas volt kiskorúak befolyásolására.

A felügyelőségek folyamatosan figyelemmel kísérték az alkoholtartalmú italok reklámját a sajtótermékekben. Az országos vizsgálat során 19 esetben észlelték, hogy sajtótermékek címoldalán alkoholtartalmú italok reklámja jelent meg. Összesen 31 esetben állapították meg, hogy jogszabály-ellenesen reklámoznak alkoholtartalmú italt. A közoktatási és egészségügyi intézmények védett övezetét érintő alkoholreklámok többnyire a vendéglátóipari egységeknél fordultak elő.

Bővebben:
http://www.magyarorszag.hu/…0050123.html