A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa tárgyaláson kívül hozott határozatában engedélyezte, hogy a Henkel Magyarország Kft. megvásárolja az Unilever Magyarország Kft. Biopon Üzletágát. A tranzakció végrehajtásával gyáregységek és termelési eszközök nem, csak a Biopon márkanévhez kapcsolódó gyártási és technikai ismeretek, bejegyzett védjegyek, marketing anyagok, vevői megrendelések, cégérték és egyéb szellemi termékek kerülnek a Henkel Magyarország Kft. tulajdonába.

A Henkel Magyarország Kft-nek a mosószerek piacán való részesedése az eddigi, 30 százalékot kis mértékben meghaladó mértékről érezhetően 40 százalék fölé emelkedik. A piac jellegében azonban nem következik be érdemi változás: azon továbbra is két kiemelkedő piaci részesedésű vállalkozás (a Henkel Magyarország Kft. és a Procter & Gamble Kft.) lesz jelen. Az összefonódás folytán a Henkel Kft. átveszi a piacvezető helyet a Procter & Gamble Kft.-től, piaci részesedésük között azonban nem alakul ki olyan különbség, ami a Henkel Kft.-t egyedüli gazdasági erőfölényes helyzetbe hozná. A Versenytanács kizárta annak a veszélyét, hogy a mosószerpiac két meghatározó szereplője (a Henkel Magyarország Kft. és a Procter & Gamble Kft.) közös erőfölényes helyzetbe kerülne, mert a mosószerek túlnyomó többsége az erős nemzetközi háttérrel rendelkező hiper- és szupermarketeken valamint egyéb üzletláncokon keresztül jut el a végső fogyasztókhoz. Ezek a vállalkozások a hozzájuk kapcsolódó külföldi vállalkozásokon keresztül az általánosnál kedvezőbb feltételek mellett képesek behozni Magyarországra a versenyző árukat.

Az Unilever Magyarország Kft. a Biopon Üzletágba tartozó termékeket Romániában gyártotta, ezért a jelen összefonódás mellett szól azon érv is, hogy a tradicionális magyar Biopon mosószercsaládot a Henkel Magyarország Kft. magyar gyáraiban kívánja előállítani.