Az Európai Ombudsmanhoz benyújtott panaszok ötven százalékkal nőttek a múlt évben. A legaktívabb feljelentők a spanyolok, a németek, a franciák és a lengyelek. Népességre vetítve viszont a máltaiak, a luxemburgiak, a ciprusiak, a belgák és a szlovének állnak az élen.

A leggyakrabban beérkező panaszok az információk elérhetetlenségével vagy azok megtagadásával kapcsolatosak, de számos esetben érkeznek diszkriminációval vagy megkésett intézkedésekkel foglalkozó ügyek is.

Nikiforos Diamandouros EU Ombudsman nemrég ismertette 2004-es éves jelentését, amelyből kiderül, hogy a legtöbb panasz (70%) az Európai Bizottságra érkezett. Diamandouros szerint ez természetes, hiszen a Bizottság döntései közvetlen hatással vannak az állampolgárokra. Érdekesség, hogy rögtön a Bizottság után következik az EPSO, az Európai Személyzeti Felvételi Hivatal, amely a panaszok 11 százalékát gyűjtötte be, csakúgy mint a Parlament és a Tanács.

Az Ombudsman az állampolgárok 57 százalékának adott tanácsot, 31 százalékban nem talált megoldást a problémára, és az ügyek mindössze 9 százalékában indult eljárás. A számok tulajdonképpen nem meglepőek. Mit lehet kezdeni például azzal, ha valaki feljelenti a Parlamentet, amiért annak épületében bárhol rá lehet gyújtani.