Megéri-e a hipermarketeknek hamis árakat reklámozni?

2005.06.27. HírTV

Négy milliójába került az Auchannak, hogy egyes reklámújságaiban valótlan árakat és hamis információkat tüntetett fel. Szakemberek szerint az egyre erősődő piaci verseny miatt megszaporodtak a megtévesztő reklámok.

Nem először büntetik meg az Auchant akciós újságjának fogyasztókat megtévesztő sorai miatt. Persze nem az Auchan az egyetlen, akinek problémái vannak a reklámokban közölt információk valóságtartalmával kapcsolatban. Számos más hipermarketet is megbírságolt már a Gazdasági Versenyhivatal - több millió forintra - megtévesztésre alkalmas hirdetéseik miatt, hiszen ezek akár szándékosak, akár gondatlanságból erednek, kedvező piaci pozíciót eredményeznek az áruháznak. A hiper- és szupermarketek gombamódra szaporódnak. Hogy a vevőket be tudják csalogatni az üzletbe, gyakran jelentik ki reklámjaikban, hogy az ő termékük a legjobb vagy a legolcsóbb piacon. Az ígéret teljesítését azonban nem tudják garantálni. Az Auchanra most kirótt 4 milliós büntetés a társaság bevételéhez képest elényésző, de a cégnek jelentős presztizsveszteséget jelent.

  • kapcsolódó anyagok
REKLÁM
VERSENYJOG