Új kommunikációs stratégiát fogadott el az Európai Bizottság

Meghallgatni, kommunikálni, cselekedni - adta ki a jelszót az Európai Bizottság, amely újabb próbálkozásával az európai polgárokkal folytatandó párbeszédet és kommunikációt szeretné hatékonyabbá tenni.

A testület szerint fontos, hogy a Bizottság vegye figyelembe az EU polgárok véleményét, s ne csak tájékoztasson. A tervezet kiemelt területként kezeli az uniós politikák a mindennapi életre való hatásának kommunikálását, valamint a kapcsolatteremtést, amelyet a helyi szinten szeretnének megvalósítani. Minden tagállamban a helyi közönség igényeinek megfelelően alakítanák ki az üzeneteket, és azokat a legkedveltebb csatornákon, a megfelelő nyelven juttatnák el az európaiakhoz.

A testület először akciótervet dolgoz ki, majd Fehér Könyvet ad ki, melynek célja az összes érintett bevonása, a közép-, illetve hosszú távú kezdeményezések kidolgozása, és a többi intézménnyel és szereplővel való együttműködés.

Az akcióterv a rendelkezésre álló erőforrások célzottabb és hatékonyabb felhasználását, valamint az európai kommunikáció hatékonyságának növelését szolgálja. Wallström a kommunikáció koordinálását a Bizottságban képzeli el, és szívesen nyúl az európaiak által egyre inkább kedvelt kommunikációs eszközökhöz, az internetes és az audiovizuális szolgáltatásokhoz, melyek minden tagállam saját anyanyelvén elérhetők. A biztos továbbképzésre küldené a köztisztviselőket és kommunikációs szakembereket is bevonna a munkába. Wallström fontosnak tartja az Európai Bizottság képviseletei kommunikációs tevékenységének megerősítését is a tagállamokban.

Az Európai Bizottság szerdán (2005. július 20.) hagyta jóvá „Az Európai Bizottság európai kommunikációja javítására irányuló akciótervet”, amelyet a Margot Wallström, az intézményi kapcsolatokért és a kommunikációs stratégiáért felelős biztos nyújtott be.

Az érdeklődők a stratégiáról nyilván többet is olvashatnak a biztos blogjában (webnapló), melyet Wallström az év elején kezdett el írni.