A NetLock Kft., Magyarország vezető hitelesítés-szolgáltató vállalata együttműködési megállapodást írt alá a Credit Suisse Life & Pensions Pénztárszolgáltató Rt.-vel. A megállapodás keretében a Credit Suisse Life & Pensions Nyugdíjpénztár ügyfelei rendkívül kedvező feltételekkel térhetnek át a hagyományos, papíralapú magánnyugdíjpénztári bevallásról az internet alapú elektronikus bevallásra.

  • A Credit Suisse Life & Pensions Pénztárszolgáltató Rt. és a NetLock Kft. közös új konstrukciója Internet alapú, hiteles elektronikus magánnyugdíjpénztári bevallásra
  • A Credit Suisse ügyfelei Credit Suisse – NetLock co-branded biztonságos chipkártyán kapják meg saját – névre vagy cégre szóló – minősített tanúsítványukat, amellyel bármely más hazai magánnyugdíjpénztár felé is elvégezhető a hiteles, elektronikus magánnyugdíjpénztári bevallás

Az elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátott hiteles, elektronikus magánnyugdíjpénztári bevallás keretében jelentős költség-, idő- és nem utolsósorban energiamegtakarítás érhető el. További előnyt jelent, hogy a két cég a Pénzjegynyomda Rt. által szállított, minősített Micardo chipet tartalmazó, közösen kialakított arculatot tükröző intelligenskártyán biztosítja a Credit Suisse ügyfelei számára a minősített tanúsítványt, amellyel bármely más hazai magánnyugdíjpénztár felé is elvégezhető a hiteles, elektronikus magánnyugdíjpénztári bevallás.

A Credit Suisse a magyarországi nyugdíjpénztárak közül elsőként hívja fel 55.000 ügyfelének figyelmét az áttérés lehetőségére. „Számunkra nagyon fontos, hogy ügyfeleinknek olyan hasznos, innovatív megoldásokat javasoljunk, mellyel elégedettségüket növeljük. Szeretnénk, ha ügyfeleink a törvényi kötelezettségüknek, a munkaigényes, papíralapú adminisztráció helyett kényelmes, gyors és költségkímélő módon tudnának eleget tenni” – mondta Tóth Szilárd, a Credit Suisse Life & Pensions Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója.

A bevallásnak ez a formája számos előnyt jelent az ügyfeleknek: gyorsabb, mert nem igényel papírmunkát, és hatékonyabb, mert könnyen ellenőrizhető. Könnyíti a bevallási folyamatot, mert az adatok feltöltése után egyetlen gombnyomással elküldhető a bevallás, valamint költségkímélő, mert nem igényel papír- és postaköltséget. A bevallás megérkezéséről azonnal, a bevallás helyességéről pedig 5 napon belül visszaigazolást kap az ügyfél. A bevallás hiteles és titkosított.

A NetLock Kft. vezető hitelesítés-szolgáltatóként az elektronikus kommunikáció hitelességét és bizalmasságát szem előtt tartva ad ki elektronikus aláírásokhoz szükséges tanúsítványokat, és emellett a nyilvános adatbázisok és infrastruktúra karbantartását és üzemeltetését is elvégzi. „A Credit Suisse Life & Pensions Pénztárszolgáltató Rt. a komplex szolgáltatás biztosítása, az ügyfélkörre szabott csomagok, valamint a rugalmas hozzáállás miatt választotta a képzett szakmai háttérrel rendelkező NetLock Kft-t, Magyarország első hitelesítés- és időbélyegzés szolgáltató cégét” – mondta Tóth Szilárd, a Credit Suisse Life & Pensions Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója.

A hitelességhez szükséges elektronikus aláírás a hagyományos aláíráshoz hasonlóan biztosítja az üzenet hitelességét, letagadhatatlanságát, sőt, a papíralapú aláírással szemben garantálja annak sérthetetlenségét is, így alkalmazása lehetőséget nyújt arra, hogy a felek távközlő és informatikai hálózaton keresztül ügyeiket biztonságosan intézhessék. Ez az úgynevezett minősített elektronikus aláírás egy speciális, névre és személyre szóló azonosító, amit az ügyfél saját kézzel írott aláírása helyett használ. Az elektronikus aláírási képességet biztosító kulcspár és a hozzá kapcsolódó tanúsítvány a közösen kialakított arculatot tükröző biztonságos chipkártyán kerül tárolásra, amelyet a tanúsítvány tulajdonosa bárhová magával vihet, és egy erre alkalmas kártyaolvasó segítségével tudja használni.

Az elektronikus aláírás felhasználási lehetősége egyre bővül. Birtokában nem csak a magánnyugdíjpénztári bevallás készíthető és küldhető el hiteles elektronikus formában, hanem további közel 6000 szolgáltatás elektronikus úton történő ügyintézését teszi majd lehetővé a 2005. november 1-jével hatályba lépő KET törvény (2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól, amely többek között a magyarországi elektronikus ügyintézés követelményeit és szabályait is rögzíti).