A Tesco árgarancia szolgáltatásának hirdetését ítélte versenyjogsértőnek a GVH

2005.09. 6. Jogi Fórum / GVH

A Gazdasági Versenyhivatal a Tesco „Nálunk VERHETETLEN árakat talál!” szlogennel azonosítható árgarancia szolgáltatásának a reklámújságokban megjelentetett tájékozatóit ítélte jogsértőnek és 10 millió forint megfizetésére kötelezte a hypermarket láncot.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. szeptember 6-án megtartott tárgyalásán megállapította, hogy a Tesco-Global Áruházak Rt. a 2004. és a 2005. évben egyes reklámújságjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott az általa nyújtott árgaranciáról, nem közölve az árgarancia érvényesítéséhez teljesítendő valamennyi feltételt. Az áruházlánc azzal is jogsértő magatartást tanúsított, amikor az árgaranciára alapítottan azt állította, hogy az általa forgalmazott, árgaranciában részesülő termékek ára „verhetetlenként” a legalacsonyabb a piacon. A Versenytanács e magatartás további folytatását megtiltotta. A Versenytanács 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Tesco-Global Áruházak Rt-t.

A Tesco-Global Áruházak Rt. az általa nyújtott, 2004 novemberétől „Nálunk VERHETETLEN árakat talál!” szlogennel reklámozott árgaranciával azt vállalja, hogy ha az árgarancia körébe bevont terméket a fogyasztó egy másik üzletben olcsóbban tudja megvásárolni, akkor a vásárlónak kifizeti a különbség kétszeresét. Az árgarancia érvényesítéséhez több feltételnek kell teljesülnie, így az árat blokkal kell igazolni, azzal, hogy a Tesco által kiállított és a másik blokk dátuma között legfeljebb 72 óra eltérés lehet. Az árgarancia szempontjából csak az adott Tesco hipermarket 3 km-es körzetében található más üzletek árai vehetők figyelembe.

  • kapcsolódó anyagok
VERSENYJOG