A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a 2005. december 20-án megtartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy az Indesit Company Magyarország Háztartástechnikai Kft. és a Reckitt Benckiser (Magyarország) Termelő és Kereskedelmi Kft. reklámjaival a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, s őket 3, illetve 4 millió forint bírság megfizetésére kötelezte. A Versenytanács az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft-vel szemben megszüntette a versenyfelügyeleti eljárást.

A „Ne te mosogass!” akcióban azok a vásárlók, akik 2005. április 25. és június 19. között „Indesit” és/vagy „Ariston” (meghatározott típusú) mosogatógépet vásároltak, sorsoláson vettek részt, amelyen egy fogyasztó egy 200.000 Ft értékű utazási utalványt nyert. Az akció időtartama alatt 0% THM-mel, 10 havi részletre lehetett megvásárolni a mosogatógépeket. Az Indesit Company Magyarország Háztartástechnikai Kft. és a Reckitt Benckiser (Magyarország) Termelő és Kereskedelmi Kft. egy reklámkampányban népszerűsítette az akciót, a reklámokban arról adva tájékoztatást, hogy a fogyasztó 30 napig „kockázat nélkül” próbálhatja ki az „Indesit” mosogatógépet, amelyhez egy ajándék „Calgonit” csomagot is kap. Egy havi törlesztőrészlet befizetésével a fogyasztó hazavihette a mosogatógépet, s ahhoz ingyen kapott egy „Calgonit” csomagot. Ha a fogyasztó egy hónap elteltével úgy döntött, hogy nem kívánja megtartani a mosogatógépet, akkor a kereskedések visszavették a gépet, azonban a befizetett egy havi részlet nem került visszafizetésre. Ha a fogyasztó a mosogatógép megtartása mellett döntött, a további kilenc havi részletet kellett kifizetnie.

A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárásának indítékát az adta, hogy a reklámok nem adtak tájékoztatást arról, a fogyasztónak egy havi részletet meg kell fizetnie ahhoz, hogy egy hónapig kipróbálhassa a mosogatógépet, s ezt az összeget akkor sem kapta vissza, ha az egy hónap elteltével nem kívánta megvásárolni a terméket.

A fentiekre tekintettel a Versenytanács megállapította, az Indesit és a Reckitt Benckiser a „Ne Te mosogass!” akcióval kapcsolatos reklámkampányban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a reklámok arról adtak tájékoztatást, hogy a fogyasztók kockázat nélkül próbálhatnak ki egy „Indesit” mosogatógépet egy hónapon keresztül.

A fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatással kapcsolatban a Versenytanács az Indesit és a Reckitt Benckiser versenyjogi felelősségét egyaránt megállapította, figyelemmel arra, hogy az akció, illetőleg az ehhez kapcsolódó reklámkampány mindkét vállalkozás érdekét szolgálta, s a reklámok elkészítése során együttműködtek. A Versenytanács ezért az Indesitet 3 millió forint, a Reckitt Benckisert pedig 4 millió forint bírság megfizetésére kötelezte. A Reckitt Benckiser esetében a Versenytanács súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy az elmúlt években a vállalkozással szemben több versenyfelügyeleti eljárás indult.

A versenyfelügyeleti eljárás kiterjedt az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. magatartásának a vizsgálatára is. A Versenytanács Auchan-nal szemben azért szüntette meg az eljárást, mert a fogyasztóknak nyújtott tájékoztatás kapcsán nem volt megállapítható versenyjogi felelőssége.