Új retail minus árak a szélessávú verseny élénkítésére

2006.08. 4. Jogi Fórum / NHH

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) Tanácsa kihirdette azokat az új, piaci árak változását tükröző, a kiskereskedelmi árakon alapuló nagykereskedelmi árakat, amelyektől azt várja, hogy tovább élénkítik a versenyt a Hungarotel szolgáltatási területén is a szélessávú internet-hozzáférések piacán, jelentette be az NHH csütörtökön.

A Tanács szerint a kötelezett nagykereskedelmi szolgáltatók - az Emitel, a Hungarotel, az Invitel, a Magyar Telekom (T-Com) és a Monortel - kiskereskedelmi árain alapuló nagykereskedelmi árszabályozás, azaz a retail minus módszer lehetővé teszi, hogy a hatékonyan működő internetszolgáltatók megfelelő árréssel vehessék igénybe a kötelezett szolgáltatók nagykereskedelmi szolgáltatásait, és így versenyképes ADSL-ajánlatokkal lehessenek jelen a piacon.

A retail minus módszer az ADSL-szolgáltatás kiskereskedelmi árának folyamatos csökkentése mellett azt is biztosítja, hogy a már huzamos ideje ADSL-t használó, de még mindig a korábbi magasabb árakat fizető ügyfelek előfizetési díjaiban is érvényesülhessen a piacon megfigyelhető árcsökkenés.

A Magyarországon még újszerű szabályozással az NHH Tanácsa június végén hirdetett ki első ízben kiskereskedelmi árakon alapuló nagykereskedelmi árakat. Az NHH féléves periódusokban vizsgálja felül a szabályozás alapját jelentő kiskereskedelmi árszintet.

A most közzétett árak a 2005 második félévi kiskereskedelmi ADSL árszinten alapulnak és várhatóan őszig lesznek érvényben, mivel addigra jelenhetnek meg a 2006 első félévi kiskereskedelmi árakon alapuló új nagykereskedelmi árak.

Az NHH Tanácsa által most kihirdetett nagykereskedelmi árak árplafon jelleggel működnek, azaz a kötelezett szolgáltatók ? az egyenlő elbánás elvének betartása mellett ? olcsóbban is nyújthatják a szolgáltatást kiskereskedelmi partnereiknek.

A határozatok az NHH honlapján megtekinthetők.

  • kapcsolódó anyagok
HÍRKÖZLÉS