Nagyobb biztonságot és egyszerűbb ügyintézést jelent, ha a jövőben az Európai Unió területén vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszokat a magyar fogyasztóvédelmi hatóságokon keresztül is el lehet intézni.

A kormány szerdai ülésén olyan törvénymódosító javaslatokat fogadott el, amelyek megteremtik a feltételeket a magyar fogyasztóvédelmi hatóságok számára, hogy szorosabban működjenek együtt az Európai Unió tagállamainak társszervezeteivel.

A kormány javaslata szerint a magyar hatóságok a jövőben nemcsak a hazai jogsértések ügyében fognak eljárni, hanem az Európai Közösségen belüli ügyekben is.

Mindez tehát azt jelenti, hogy az uniós tagállamokban vásárolt termékekkel, vagy igénybe vett szolgáltatásokkal kapcsolatos minőségi kifogásokat nem csak abban a tagállamban lehet érvényesíteni, ahol a terméket vásárolták vagy a szolgáltatási igénybe vették, hanem itthon, a hazai hatóságokon keresztül is.
A kormány javaslata a fogyasztók számára nagyobb biztonságot jelent és egyszerűbb ügyintézést minden olyan ügyben, amelyikben idehaza a Gazdasági Versenyhivatal, a fogyasztóvédelmi felügyelőségek, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, a Nemzeti Hírközlési Hatóság és az Országos Gyógyszerészeti Intézet illetékes. Az összekötő hatóság feladatait a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség látja majd el.

A fogyasztóvédelmi szervek közösségi szintű együttműködése nemcsak egyszerűbbé, de hatékonyabbá is teszi a fogyasztói jogok érvényesítését, hiszen sokan azért nem tudták külföldi vásárlásaikkal kapcsolatos panaszaikat orvosolni, mert túl bonyolultnak, nehézkesnek találták jogaik érvényesítését.