Egy a lehetőségekkel visszaélő csoport a híresebb honlapok neveinek elgépelt változatait felhasználva irányította a felhasználókat saját site-jukra. Amikor pl. valaki a washintonpos.com-ot (t-nélkül), a wwwaol.com-ot, vagy a yyahoo.com-ot írta be a web böngészőjébe, egy új ablak nyílt meg, ahol többek között a New York Times hirdetése volt látható. Több internetes cég regisztrált ilyen ½hamis½ domain neveket, pl. a Powerclick Inc. (http://www.powerclick.com), a Global Net 2000 Inc. (http://www.globalnet.com) és a Data Art Corp. (http://www.dataart.com) ezzel próbálták a látogatókat a saját lapjukra irányítani. Az elgépelt oldalak helyett pl. a pointcom.com saját oldala jelent meg olyan hirdetésekkel, amelyeket az www.advertising.com (a Global 2000 (http://www.global2000.at/) cég alvállalata) szolgáltatott. A Global Net ugyanilyen eszközökkel élt, hogy látogatókat szerezzek magának, és így legalizált reklámbevételekre tegyen szert. Rich LeFurgy az Internet Advertising Bureau (http://www.iab.net ) szerint a felhasználókat informálni kéne arról, hogy egy-egy elgépelés alkalmával milyen trükkökre számíthatnak a világhálón. A Powerclick igazgatótanácsának egyik tagja, Earl Gilbrech állítása szerint semmi kivetnivaló nincs abban, hogy ilyen eszközöket vetettek be, ez csak egy kreatív üzleti fogás, amely igen kifizetődő, mivel a napi 200 000 eltévedt látogató után a vállalat a hirdetőktől minden egyes click-ért 5 cent-et kapott, és ezzel évi 4 millió dollár (!) extra bevételhez jutott. Az ilyen esetek elkerülése végett mégis lépéseket tett a World Intellectual Property Organization (http://www.wipo.org/), és így a Yahoo, a Reuters, valamint több más cég is megkapta a többi cég által regisztrált, “félregépelt” domain nevet. Ám ez az akció közel sem oldja meg véglegesen a problémát: “ál domain nevek” százai működhetnek még mindig az Interneten. A domain nevek listája a http://www.msnbc.com/news/460423.asp oldalon található.