A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2007. április 16-i tárgyalásán megállapította, hogy a General Motors Southeast Europe Kft. tavaly ősszel sugárzott rádiós reklámjaival a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A jogsértés miatt a vállalkozásnak 20 millió forint büntetést kell fizetnie.

Az elmarasztalt vállalkozás 2006. szeptemberében az Opel 15. születésnapi akciójára, valamint a 2006. novemberében szervezett „Tök jó Opel-napok” akciójára hívta fel rádiós reklámok segítségével a fogyasztók figyelmét.

A versenyhivatal az első esetben kifogásolta, hogy a rádiós reklám elhallgatta, hogy a központi 15 százalékos kedvezmény csak a lízingkonstrukció választása esetén vehető igénybe, miközben a vevőknek csak kisebbik hányada dönt ezen értékesítési módszer mellett.

A két hónappal későbbi akció esetében a rádióreklám azon része minősült fogyasztó megtévesztésre alkalmasnak, amely szerint „már 14 990 Ft-tól gazdag felszereltségű, téli gumis, tök jó Opelhez” lehet jutni. Eközben az akcióhoz kapcsolódó szórólapon is szerepelt, hogy ez csak az első 12 hónapra érvényes, ezt követően jelentősen megemelkedik a havi törlesztő összeg mértéke. Ezzel az eljárás alá vont a valóságosnál sokkal kedvezőbb színben tüntette fel az akciós konstrukciót.

A bírság összegénél a reklámok költségeit vette alapul a GVH. Súlyosbító körülményként értékelte a rendszeres, igen kedvező akciók által sugallt pozitív imázs kialakítását. Ezzel szemben jelentős enyhítő tényezőként vette figyelembe, hogy a vásárlói döntés meghozatala előtt, a dealernél megkaphatta a vásárló a teljes és valós tájékoztatást. (Vj-170/2006. sz. ügy)