Szabadalmi per az "offline" reklámmódszer miatt

2000.06.14. Mercurycenter.com

A Juno Online Services Inc. pert indított, és kártérítést követel az ingyenes Internet hozzáférést biztosító NetZero és az Eudora programot gyártó Qualcomm ellen. A cég szerint az Eudora olyan módszert használ a programon belüli reklámok lejátszására, melyre 1998-ban a Juno már szabadalmi oltalmat nyert. A módszer lényege az, hogy a felhasználók internet kapcsolata közben a program letölti az aktuális reklámokat egy központi adatbázisból, ezután Internet kapcsolat nélkül is láthatóak lesznek. Leggyakrabban un. szponzorált programok esetén alkalmazzák - ilyen az Eudora is. Ezek a programok ingyenesek, teljes értékűek, de a képernyő egy részén folyamatosan reklámok látszanak. A NetZero felelősségét abban látják, hogy az Eudora használatára bíztatta felhasználóit (akik így ingyen hozzáférést és levelezőprogramot kaptak). Õk tehát se nem terjesztették, se nem fejlesztették a szoftvert. E per jelenleg a legfrissebb az amerikai szabadalmi ügyek sorában, az első, és legjelentősebb eset az amazon.com ügy volt (a cég egyébként nemrég újabb pereket indított). Szakértők szerint ezek együttes hatása már negatívan hathat az e-kereskedelemre, de a fogyasztókat is eltántoríthatja egyes szolgáltatásoktól.

  • kapcsolódó anyagok
REKLÁM
SZABADALOM