A jogvédő alapítvány szerint törvényt sértett a köztelevízió

2007.06. 7. Magyar Hírlap Online / PAD

Két esetben is megsértette a Magyar Televízió (MTV) a médiatörvényt a tavalyi székházostrom idején – mondta a Gyurta Tibor ügyvéd.

A Nemzeti Jogvédő Alapítvány munkatársa akkor jutott erre a megállapításra, amikor egyik védence ügyében – akit a közszolgálati médium veszélyeztetésével vádolnak – áttanulmányozta a jogszabályt. A jogász szerint az MTV-nek egyrészt tudósítania kellett volna a szeptember 18-i Szabadság téri zavargásokról, másrészt be kellett volna olvasniuk a demonstrálók petícióját. "A közzétenni kért petíció ismertetésének megtagadásával ugyanis a Magyar Televízió Zrt. megsértette a közérdekű közlemények nyilvánosságra hozatalával kapcsolatos törvényi kötelességét" – mondta az ügyvéd. Gyurta szerint a tüntetők már az ostrom előtt be akarták olvasni követeléseiket, ám az MTV vezetése ehhez nem járult hozzá.

A közszolgálati televízió hírigazgatója lapunknak cáfolta az ügyvéd kijelentéseit. Kert Attila szerint ugyanis amíg technikai lehetőségük volt rá, addig több rendkívüli adásban is beszámoltak az eseményekről. Hozzátette: nem volt petíció, csak az ostrom végéhez közeledve juttattak be a tévészékházba egy kézzel írt papírt. "Ráadásul tiltja a törvény, hogy külső beavatkozásra megváltoztassuk a műsorszolgáltatás menetét" – indokolta, hogy miért nem olvasták be a követeléseket.

Az Országos Rádió- és Televízió-testület 2006. szeptember 20-i ülésén döntött arról, hogy közigazgatási eljárás keretében vizsgálja több televízió műsorszolgáltatását az eseményekről, különös tekintettel a köztörvényes bűncselekményekkel kapcsolatos tájékoztatásra – közölte Vékony Éva, az ORTT szóvivője. A testület jegyzőkönyvéből kitűnik, hogy Timár János javasolta a többi között a Magyar Televízió vizsgálatát is, de végül a testület úgy döntött, hogy csak a Kossuth Rádió, a Hír Televízió, a Magyar ATV, az RTL Klub, a Duna Televízió, a Tv2 és az Echo Tv adásait vizsgálja.

  • kapcsolódó anyagok
MÉDIAJOG
NJA