A fővárosi szakbizottság elnöke szerint a BKV feleslegesen riogatja az embereket a járatritkításról

2007.09.20. MTI

"Felháborító dolog, hogy a BKV olyan átgondolatlan blöffökkel riogatja az embereket, mint a járatritkítások ötlete" - közölte a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának szabad demokrata elnöke az utóbbi napokban megjelent BKV-nyilatkozatokra reagálva.

Lakos Imre az MTI-nek szerdán elmondta, ahhoz, hogy módosítsanak a BKV szolgáltatási teljesítményét rögzítő fővárosi paraméterkönyvön, egy szakmailag jól előkészített, alátámasztott javaslatra van szükség. Hibás dolog azonban "előre azt kommunikálni, hogy ő majd egyszer szeretne járatot ritkítani". Különösen hiba ez egy olyan helyzetben, amikor nemrég még a zsúfoltságkezelő programmal foglalkozott a szakbizottság, amikor a főváros "tele van ideiglenes közlekedési megoldásokkal a beruházások miatt". Hozzátette, ettől még szó lehet erről a kérdésről, de előbb a BKV "gyűjtse össze a szakmai érveket és utána kommunikáljon". De "ne úgy, hogy minden nap mást mond valaki".

Lakos Imre hangsúlyozta, "Budapest lakosságát nem lehet ilyen tájékoztatásnak alávetni". Teljesen "felesleges és értelmetlen dolog, amit most csinál a BKV". "Kényelmetlen helyzetbe hozza saját magát, kényelmetlen helyzetbe hozza a politikai döntéshozókat" - mondta.

Az elnök szerint "egy szakmai háttérmunkáról akkor kell beszélni, amikor összeállt egy szakmai anyag és nem előre kommunikálni". Lakos Imre közölte, "nem hiszem, hogy bármiféle kommunikációs kényszer volt ez ügyben". Nem volt kommunikációs kényszer, s "feleslegesen csinálja a hangulatot a BKV most ez ügyben" - jegyezte meg.

Lakos Imre nehezményezi, hogy a BKV egy "teljesen kiérleletlen, szakmailag előkészítetlen ötlettel kiáll a nyilvánosság elé és zavaros kommunikációt folytat". A szabad demokrata politikus rámutatott, "a BKV nincs abban a helyzetben most, hogy ijesztgesse a várost és kényelmetlen helyzetbe hozza a politikai döntéshozókat".

Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese kedden egy napilapnak azzal indokolta a napokban megkezdett utasszámlálásokat, hogy felmérjék a járművek kihasználtságát. Ha a számok kihasználatlanságot jeleznek, "akkor érdemes módosítani a menetrenden, például a követési idő növelésével" - jegyezte meg. A vezérigazgató-helyettes úgy vélte, hogy egy korszerű cégnek arra is szüksége van, hogy legalább 10 százalékos mozgástere legyen a paraméterkönyvben rögzített teljesítmény év közi esetleges módosításához.

  • kapcsolódó anyagok
KÖZLEKEDÉS