Az ősszel induló választási kampány eszköztárából a tévéreklámok, óriásplakátok és szórólapok mellett ezúttal már az internet sem marad ki.

A pártok különbözőképpen készülnek erre: az MSZP és az SZDSZ több millió forintért teljesen új stratégiát alkotott, a konzervatív pártok pedig egyelőre egyszerű kommunikációs felületként képzelik el a hálót, és nemigen költenek rá.

Bő egy hónapja működik az SZDSZ NetPárt nevű kezdeményezése, és ez idő alatt majdnem hétszázan léptek be – tájékoztatta a NOL-t Magyar Bálint. A néhány millió forintból létrehozott NetPárt, amely kiegészítője a már hosszabb ideje működő szabad demokrata hírportálnak, csak a párt tagjai számára hozzáférhető. Az internetet ebben az esetben ugyanis nem a szavazók meggyőzésére, hanem a párttagok kapcsolattartására, aktívabb együttműködésére használják. Arra viszont elég hatékonyan: fórumokkal, személyes üzenetküldő rendszerrel, közvetlen információs csatornákkal.

Az MSZP új weboldala voltaképpen több száz oldal együttese – mondta a NOL-nak Baja Ferenc pártigazgató, a szocialisták fő internetes stratégája. – Minden választókörzet saját lapot kap a www.mszp.hu-n belül. Ezek az oldalak azonban nem kizárólag a szavazók tájékoztatására és meggyőzésére szolgálnak majd, hanem arra is jók lesznek, hogy a tagok egymással érintkezzenek.

Nem árult el ilyen részleteket, de alapjában Baja véleményével értett egyet az MDF internet-felelőse, Balogh József képviselő is. Szerinte a háló a jövő évi választásokon még nem játszik döntő szerepet, bár aki nem használja, komolytalan színben tűnhet fel. Az MDF ezért a kampány kezdetétől a szavazókkal szeretne kommunikálni a magyar demokrata weblapon, semmint saját tagjaikkal és alszervezeteikkel.

További részletek a Népszabadság Online cikkében