Jogerősen pert nyert a Gyermekrák Alapítvány

2007.10. 8. MTI / OTS

A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítéletében helyreigazításra kötelezte a Népszabadságot a 2007. április 28-án megjelent Gyermekrák Alapítvánnyal foglalkozó cikke miatt.

A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítéletében helyreigazításra kötelezte a Népszabadságot a 2007. április 28-án megjelent Gyermekrák Alapítvánnyal foglalkozó cikke miatt.

"Egy százalék - adjuk, de mire?" című, a címlapon kezdődő, majd a második oldalt szinte teljesen betöltő újságcikkben valótlanságokat állított az újságíró, az igazságot hamis színben tüntette fel, így a cikk alkalmas volt arra, hogy indokolatlanul, minden valóságalapot nélkülözve a személyi jövedelemadó 1%-os rendelkezésének időpontjában megrendítse a bizalmat a napilap olvasóiban a Gyermekrák Alapítvánnyal szemben.

Ítéletében a bíróság több pontban kötelezte a lapot, hogy ugyanolyan terjedelemben, ugyanazon az oldalon az ítélet kézbesítését követő tizenöt napon belül a helyreigazításokat tegye meg.

Azon médiákat, amelyek a Népszabadság cikkét alapul véve írtak a Gyermekrák Alapítványról, ugyancsak helyreigazításra kötelezte a bíróság, illetve volt, aki önállóan tette meg helyreigazítását.

A bíróság ítéletéből is kiolvasható, hogy szemben a Népszabadságban leírt adatokkal a Gyermekrák Alapítvány a törvények maximális betartásával és kiemelkedően közhasznú szervezeti minősítésének megfelelően végzi igazán tiszteletreméltó, nagyon fontos munkáját.

  • kapcsolódó anyagok
BÍRÓSÁG