Az Európai Unió nagyobb hangsúlyt fektetne a környezetvédelmi szempontok megjelenítésére az autóhirdetésekben. Ennek megfelelően lehetséges, hogy a gépjárműreklámok hamarosan a dohányreklámokhoz hasonló harsány figyelmeztető feliratokat is tartalmaznak majd.

Nem hivatalos információk szerint Brüsszel megunta, hogy az autógyártók évek óta képtelenek maguk előállítani egy, az autóik által kiváltott környezeti terhelés bemutatását szabályozó reklámetikai magatartáskódexet. A Bizottság állítólag már május végén nyilvánosságra hozza a vonatkozó jogszabálytervezeteket.

Az Unió majdnem tíz évvel ezelőtt foglalkozott utoljára a kérdéssel. Akkor csak a károsanyag-kibocsátásra és az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó adatok közzétételi kötelezettségét írták elő, a hirdetési piac átfogó szabályozására nem került sor. Az autógyártók részére akkoriban készült nem hivatalos iránymutatás, hogy hogyan tegyenek eleget a fenti kötelezettségeknek, nagy vonalakban csak annyit írt elő az EU, hogy a környezetvédelmi információnak az reklámüzenettel együtt, könnyen érthetően kell megjelennie a hirdetésekben. Ehhez képest a legtöbb újságokban, tévékben látható hirdetés apró betűs, nehezen olvasható információt tartalmaz. Az Európai Parlament 2007 októberében jelezte, hogy olyan hirdetéseket látna szívesen, amelyek felülete, illetve időtartama 20 százalékában a károsanyag-kibocsátási és az üzemanyag fogyasztási adatokról szól.

A tagállami kormányzati képviselők előre láthatóan június elején hivatalosan is foglalkoznak majd a kérdéssel, de az EU Observer nevű internetes portál információi szerint a javaslat várhatóan hűvös fogadtatásra talál majd.

Az már szinte biztos, hogy a nyomtatott sajtó képviselői mindent megtesznek majd az új reklámszabályozás ellen, hiszen az új szabályozás bevételcsökkenést jelenthet a számukra: hasonló helyzet állhat ugyanis elő, mint a kilencvenes évek elején, amikor a cigarettareklámok tűntek el a dohánytermékekre vonatkozó reklámkövetelmények szigorodása miatt. Jelenleg az európai sajtóban az összes hirdetési bevétel mintegy negyede-egyharmada az autóhirdetésekből származik.

Brüsszelben sem mindenki támogatja az ügyet, Günther Verheugen például egy német lapnak nyilatkozva elmondta, hogy nem szabad hasonló szabályokkal sújtani a reklámtevékenységet, mert az előbb-utóbb az iparág túlszabályozásához vezetne.

Az autóiparban érdekes megosztottságot eredményezett a szabálytervezet híre. A nagyobb teljesítményű gépeket gyártó német autógyárak egyöntetűen ellene foglaltak állást, míg a kisebb autókat nagyobb számban előállító francia és olasz gyárak nem ennyire elutasítóak. Ez utóbbiak akár még versenyelőnyt is kovácsolhatnak maguknak, ha környezetbarát színben tüntetik fel az általuk gyártott kisautókat.