Fenntartja az általános dohányreklám-tilalmat a gazdasági reklámtevékenységet szabályozó törvényjavaslat, enyhíti viszont a direkt marketing rendkívül szigorú szabályzását – írta a csütörtöki Napi Gazdaság.

Az országgyűlés jövő hétfőn szavaz az áprilisban benyújtott javaslatról, miután hétfőn elfogadták a módosító előterjesztéseket – emlékeztet a lap, hozzátéve: a törvény szeptember 1-jén lép a jelenleg hatályos törvény helyébe.

Az új szabályozás fenntartja az általános dohányreklám-tilalmat, s csak a forgalmazóknak szóló szakmai célú hirdetések és az Európai Gazdasági Térségen kívül megjelenő sajtótermékekben szereplő reklámok jelenthetnek kivételt ez alól.

Módosították a direkt marketing (dm) rendkívül szigorú szabályozását is. Eredetileg a reklámozó csak akkor alkalmazhatta volna a közvetlen megkeresést, ha a címzett ahhoz előzetesen hozzájárul. Ehelyett a dm továbbra is szabadon folytatható, ám a hirdetőnek egyértelműen fel kell tüntetnie a küldeményen, hogy a címzett a további reklámok küldését bármikor, korlátozás nélkül és ingyenesen megtilthatja – olvasható a cikkben.