Az Európai Bizottság az EU összefonódás-ellenőrzési rendelete alapján jóváhagyta, hogy az osztrák Rail Cargo Austria felvásárolja a magyarországi MÁV Cargót. A testület ugyanakkor feltételül szabta, hogy az osztrák cég kötelezettséget vállaljon „a GySEV-hez fűződő szerkezeti kapcsolatainak felszámolására és szerződéses kapcsolatainak felülvizsgálatára”.

A Bizottság kedden úgy döntött, hogy az osztrák Rail Cargo Austria felvásárolhatja a MÁV Cargót, ám a GySEV-nek ki kell szállnia a konzorciumból. A testület megállapítása szerint ugyanis, ha az eredeti terveknek megfelelően zajlik le az ügylet, akkor az súlyos versenyjogi problémákat vetett volna fel. Így ugyanis – folytatódik a bizottsági érvelés – eltűnne a Rail Cargo Austria legközelebbi potenciális versenytársa a magyar vasúti teherszállítási piacról, illetve a MÁV Cargo-é az osztrák piacról.

E problémák orvosolása érdekében az osztrák cég kötelezettséget vállalt a GySEV-hez fűződő valamennyi meglévő szerkezeti kapcsolatának felszámolására, és az utóbbival fenntartott szerződéses kapcsolatainak felülvizsgálatára. A Bizottság közölte azt is: az osztrák és a magyar kormány – a GySEV fő részvényeseiként – biztosítani fogja, hogy az összefonódás révén létrejött vállalkozáshoz fűződő összes szerkezeti kapcsolatot felszámolják, illetve hogy Ausztria befolyása a GySEV vasúti teherszállítási tevékenységére korlátozott maradjon.

A javasolt kötelezettségvállalások piaci tesztelését követően a Bizottság megállapította, hogy azok olyan életképes intézkedések, amelyek alkalmasak a versenyjogi aggályok eloszlatására.