Közbeszerzésről érthetően - fókuszban az elektronikus közbeszerzés | Budapest, 2019. április 4. csütörtök | Regisztráljon most!

Felhalmozódott panaszok - Segítséget kér az ombudsman

2009.03.31. MTI

Több köztisztviselőre lenne szüksége Szabó Máténak a hivatalához érkezett panaszok megnövekedett száma miatt, ezért az általános ombudsman Kiss Péter kancelláriaminiszterhez fordult - tájékoztatott az Országgyűlési Biztos Hivatala kedden.

Az ombudsman arra figyelmeztet, hogy a változatlan létszámmal dolgozó hivatalban felhalmozódhatnak a kivizsgálatlan panaszok, hacsak az intézmény nem kap segítséget - olvasható a közleményben.

2008 első negyedévében csaknem 1.000, 2009 első negyedében közel 1.650 ügy érkezett az általános ombudsmanhoz.

"Szabó Máté munkaszervezési módszerekkel jelentősen meggyorsította az ügyintézés folyamatát, de a panaszok hirtelen megnövekedett száma miatt ez a megoldás is csak részleges eredményt hozhat". Az ombudsmanok hivatalát tavaly bővítették a jövő nemzedékek biztosának irodájával, és az utóbbi években létszámban is gyarapodott a nemzeti és etnikai kisebbségi, valamint az adatvédelmi biztos hivatala is. A munka folyamatosan növekvő terheit viselő általános biztos irodájában a jogi referensek száma változatlan maradt - olvasható.

A közlés szerint Szabó Máté a kancelláriaminiszternek címzett levelében azt írta: több köztisztviselővel kellene emelni a létszámot, hogy biztosított legyen a "további hatékony és magas színvonalú munka alapvető személyi feltétele".

Az ombudsman találkozót is javasolt Kiss Péternek a helyzet megvitatására, valamint arra, hogy ismertethesse a kormányzattal újragondolni szándékozott együttműködés legfontosabb részleteit.

  • kapcsolódó anyagok
ADATVÉDELMI BIZTOS
KISEBBSÉGI JOGOK BIZTOSA
OMBUDSMAN