Közbeszerzésről érthetően - fókuszban az elektronikus közbeszerzés | Budapest, 2019. április 4. csütörtök | Regisztráljon most!

Betegjogi közalapítvány: folyamatosan nő a panaszok száma

2009.04.16. MTI

Folyamatosan nő a Betegjogi, Ellátottjogi és Gyermekjogi Közalapítványhoz (BEGYKA), illetve a betegjogi képviselőkhöz beérkező panaszok száma - mondta Bodnár Ágnes szakreferens a betegjogokról csütörtökön rendezett budapesti kerekasztal-beszélgetés szünetében újságíróknak.

Az utóbbi két évben drasztikusan nőtt a panaszok száma, 2006-ban majdnem nyolcezer, 2007-ben már 11.250, míg tavaly több mint 16.000 ilyen ügye volt a közalapítványnak - közölte a szakember. Beszámolója szerint az említetteknek két oka van. Egyrészt az utóbbi időben megnőtt az orvosok adminisztratív teendője, emiatt a betegre kevesebb figyelmet tudtak fordítani, másrészt pedig a betegek egyre tudatosabbak, tájékozottabbak jogaikat illetően.

A közalapítvány statisztikái szerint a kivizsgált panaszok 70-80 százaléka megalapozott, a panaszok negyedét a megfelelő egészségügyi ellátáshoz való jog sérelme teszi ki, a második helyen az emberi méltóság megsértése ügyében megfogalmazott panaszok állnak.

A betegjogi képviselők elsősorban közvetítői (mediátori) szerepet vállalnak a páciens és az intézmény között. Az országban 52 betegjogi képviselő, 26 ellátottjogi és szintén 26 gyermekjogi képviselő tevékenykedik.

Egy uniós felmérés szerint Magyarország 31 európai uniós ország közül a 7. helyen áll a betegjogok érvényesülését tekintve.

  • kapcsolódó anyagok
EGÉSZSÉGÜGY