Állampolgári jogok - Nem panaszkodósak a somogyiak

2009.04.23. Jogi Fórum / Kormányszóvivő.hu

Nem panaszkodósak a somogyiak - ezt szűrte le az állampolgári jogok országgyűlési biztosának munkatársa abból, hogy a megyében 11 helyen kihelyezett gyűjtőládákba, illetve e-mailen másfél hónap alatt mindössze 37 panasz érkezett a felhívásukra.

Somogyban az átlag alatti - a beadványok mintegy három százalékát kitevő - a panaszkodási hajlandóság - mondta Kovács Zsolt, az Állampolgári Jogok Országgyűlési Biztosa Hivatalának főosztályvezetője szerdán Kaposváron. Hozzátette: az ország más megyéiből viszont jóval több, összességében mintegy kétezer beadvány érkezett az év első négy hónapjában, ami 72 százalékkal több, mint a múlt év hasonló időszakában.

Az év végéig mintegy hatezer panasszal számolnak, szemben a tavalyi négyezerrel - vetítette előre a beadványok számának várható alakulását a főosztályvezető, aki azért érkezett a somogyi megyeszékhelyre, hogy munkatársaival több panaszost személyesen is meghallgasson.

A kezdeményezés fő célja, hogy az állampolgárok ne csak a budapesti hivatalban, hanem lakhelyük közelében is kérhessék panaszuk kivizsgálását - hangsúlyozta Kovács Zsolt.

Mint arról beszámolt, a panaszok jelentős része a szociális helyzettel kapcsolatos, például a munkanélküliséggel, vagy mozgáskorlátozott munkavállalási lehetőségével, de települési adóval, valamint lakástámogatás megvonásával kapcsolatban is fordulnak hozzájuk.

A tapasztalatok szerint a panaszosok kétharmadát, háromnegyedét el kell utasítaniuk, mert ügyük nem a hivatalra tartozik - mondta a főosztályvezető, megjegyezve: őket minden esetben tájékoztatják, hogy hova fordulhatnak.

Kovács Zsolt szólt arról is, hogy a múlt év januárjától egy külön főosztály fogadja és értékeli a panaszokat, s ennek köszönhetően jelentősen felgyorsult az eljárás. Egy éven belül majdnem minden ügyben tudnak valamilyen érdemi jelentést kiadni, ami nem azt jelenti, hogy minden ügyet meg is tudnak oldani - tette hozzá.

Közölte: a március közepéig benyújtott somogyi panaszok közül 18-ra már válaszoltak, három panaszost személyesen hallgatnak meg, a többi beadványt még vizsgálják.

  • kapcsolódó anyagok
OMBUDSMAN