JOGPONT

2009.05.25. Jogi Fórum / OMMF

Ingyenes jogi tanácsadás a törvényes foglalkoztatás érdekében - A JOGPONT Hálózat célja: segítséget nyújtani a munkavállalók és munkaadók számára a munkavállalással, foglalkoztatással, cégalapítással kapcsolatos jogok és kötelezettségek megismerésében.

A jogszerű foglalkoztatást segítő tájékoztatás érdekében írt alá együttműködési megállapodást 2009. május 19-én az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség (OMMF), a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal (FSZH) és a TÁMOP 2.5.1 „Érdekképviseleti szervezetek kapacitásainak fejlesztése” című pályázaton nyertes konzorcium, amely az Általános Fogyasztási Szövetkezetek és Kereskedelmi Társaságok Országos Szövetségét, az Ipartestületek Országos Szövetségét, a Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetségét, a Magyar Iparszövetséget és a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségét foglalja magába.

A díjmentes tájékoztatás feladatát ellátó JOGPONT Hálózat egy, az „Új Magyarország Fejlesztési Terv” révén, uniós forrásból megvalósuló tanácsadó szolgálat. Célja, hogy a munkavállalók és munkaadók számára segítséget nyújtson munkavállalással, foglalkoztatással, cégalapítással kapcsolatos jogaik és kötelezettségeik alaposabb megismerésében. Az OMMF azért állt a kezdeményezés mögé, mert tapasztalatai szerint a már működő Munkavédelmi Tanácsadó Szolgálatot elsősorban a munkaadók keresték fel kérdéseikkel, azonban a JOGPONT Hálózat szolgáltatásai már kiterjeszthetőek a munkavállalók szélesebb körére, a tanácsadás tartalmában pedig a munkaügyi kérdésekre is. Az OMMF munkatársai - a Hálózat előkészítési fázisához hasonlóan – szakmai tudásukkal, tapasztalataikkal segítik a tanácsadásban közreműködő jogászok munkáját.

A JOGPONT Hálózat az idei év februárja óta országosan 141 helyen, az ország 7 régiójában érhető el a munkaáltatók és a munkavállalók számára. Eddig több mint háromezer-ötszáz érdeklődő igényelt tájékoztatást munkaügyi kérdésekben a jogaikról és a kötelezettségeikről, a követendő eljárásokról, hatósági ügyintézés menetéről, nyilatkozatok, kérelmek elkészítésének módjáról.

Az eddigi kérelmek alapján elmondható, hogy a kérdések mintegy kétharmada munkajoggal, közel húsz százaléka cégjoggal, a fennmaradó rész pedig társadalombiztosítással volt kapcsolatos. Az érdeklődők elsősorban a jogaikról és kötelezettségeikről kértek tájékoztatást, és csak az esetek negyedében keresték meg konkrét tanácsadással a hálózat szakembereit.

  • kapcsolódó anyagok
MUNKAJOG
TÁRSASÁGI JOG
TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS